Фолксваген постигна първия си голям успех в световния рали шампионат, след като Себастиен Ожие и Жулиен Инграсиа спечелиха титлата, при това в домашния си старт от първенството във Франция. Сега тимът, за който настоящия сезон в сериите е дебютен, протяга ръка и към конструкторската корона, като ще се опита да я вземе в предстоящата надпревара в Испания.
– Седмо място е всичко, което ни е необходимо, за да вземем титлата. Ако нещата вървят нормално, ще го сторим в Испания. Това определено ще е черешката на тортата, ако го постигнем в дебютната си състезателна година – в началото дори не мечтаехме за такова нещо – заяви спортният шеф на Фолксваген Йост Капито.
Рали Испания е единственото в календара, което се провежда на смесена настилка. Отсечките през първите два дни са на асфалт, а в неделя – на чакъл. Това е особено стресиращо за механиците, тъй като в събота вечер те ще разполагат с едва 75 минути, за да сменят настройките на трите Поло R WRC.
– Нямам търпение за рали Испания. Чувството, че ще стартирам в надпреварата като световен шампион, е страхотно. Може би това ще ме направи малко по-спокоен зад волана и ще ми позволи да съм бърз. При всички случаи ще се наслаждавам на състезанието. В същото време е важно да вземем титлата при конструкторите – това ще направи сезона ни перфектен – обясни Ожие.
Короната при екипите е целта и на Яри-Мати Латвала, като финландецът сподели, че ще се радва, ако допринесе за успеха.
– Освен това имам и лична цел до края на сезона: да се боря за второто място в пилотското класиране. Конкуренцията ми е наистина силна: Дани Сордо върви много добре напоследък и със сигурност ще е сред пилотите, с които ще трябва да се съобразяваме, особено в домашната му надпревара – добави Латвала.
Андреас Микелсен ще е с титулярния си навигатор Мико Маркула, който се възстанови от контузията си. Точно преди рали Германия лекарите на тима откриха, че е с два пукнати прешлен. Поради това норвежкият пилот се състезава в Австралия и Франция с Пол Нейгл.
Андреас също заяви, че харесва рали Испания, както и че много му е помогнало карането във Франция на асфалт, макар да имаше проблеми с настройките:
– Състезавал съм се два пъти в Испания досега. Преминаването от асфалт към чакъл не е лесно, но всички пилоти трябва да се справят с него.