Форд не проявява интерес към Формула Е. Това заяви директорът на спорното подразделение Ford Performance Марк Ръшбрук. Според неговите думи, американският производител няма намерение да се включи във Формула Е на фона на значителното разширяване на глобалната си програма за моторни спортове.
Форд продължава разширяването на присъствието си в различни ешелони на моторните спортове. Миналата седмица американците обявиха още една пълноценна заводска състезателна програма с поне двугодишен ангажимент. Форд реши да се включи в рали Дакар от 2024 г. Марката ще си партнира с М-Спорт и Нийл Уулридж Моторспорт (NWM). Автомобилът, който ще се използва в пустинната надпревара, е NWM Ford Ranger T1+
The Ford Ranger is set to compete in the 2024 @Dakar in Saudi Arabia, one of the toughest off-road competitions on Earth. #Dakar2024 pic.twitter.com/gw9hOO20O5
— Ford Performance (@FordPerformance) June 14, 2023
Участието в Дакар се присъединява към нарастващия списък с програми на Ford Performance по света. В началото на годината американците обявиха партньорство с Ред Бул, което влиза в сила от 2026 г. Двете страни вече работят по новата задвижваща система в Ред Бул Пауъртрейнс.
Форд и полу-заводски програми в НАСКАР и Суперкарс. От следващата година марката ще се включи и в клиентските GT състезания с автомобилите Мустанг GT3 и GT4.
Пълната електрификация е един от стълбовете на философията на Ford Performance. Въпреки това обаче няма планове американците да имат програма във Формула Е. Според Марк Ръшбрук, марката вместо това ще се съсредоточи върху своите „демонстрационни“ автомобили, за да демонстрира уменията си в областта на електрификацията. Сред тях са Ford Mustang Mach-E 1400, драг автомобилът Cobra Jet 1400 и SuperVan 4
„Там, където нямаме възможност да се състезаваме в добри или подходящи изцяло електрически серии, се възползваме от тези демонстратори“, казва Ръшбрук.
„[Няма] правила. Това са подвижни лаборатории за иновации, които ни позволяват да се учим на високоефективни, изцяло електрически автомобили. Така ще пренасяме наученото в нашите програми за пътни автомобили, както и да пренасяме наученото за електрифицираните автомобили в F1.“
Ръшбрук също така каза, че Форд няма интерес да влиза в световния електрически шампионат с едноместни болиди
„Очевидно е, че ако искахме да сме във Формула Е, щяхме да сме във Формула Е. Когато разглеждаме различните причини, поради които участваме в моторните спортове, смятаме, че за пълната електрификация има по-добра възвръщаемост от гледна точка на това, което получаваме от тези демонстрационни изцяло електрически автомобили, отколкото от това, което се предлага във Формула Е.“
„Това не е директен удар по Формула Е. Те правят много страхотни състезания. Всъщност тази година имаше много интересни надпревари. Но това, което виждаме, е, че ресурсите, които можем да вложим в тези демонстратори нямат правила, които да ограничават това, което можем или не можем да направим. Така можем да научим много от това, което искаме, по начина, по който искаме и да представим много завладяваща история по начина, по който искаме.“
„Коментарът ми нямаше за цел да срине някоя от сериите с пълно електрическо захранване. Просто не смятахме, че те са подходящи за нас за това, което искаме да научим, и за историята, която искаме да разкажем. “
Formally introducing the Ford Performance E-Transit SuperVan 4.2.
⚡1400+HP
⚡Three STARD UHP 6-phase motors
⚡FP Aero package
⚡@PPIHC ready pic.twitter.com/xqkxCs6KPN— Ford Performance (@FordPerformance) June 21, 2023