Начало Автомобили Ford Ranger Raptor пристига за първи път на българския пазар

Ford Ranger Raptor пристига за първи път на българския пазар

860
0

Ford Ranger Raptor е автомобил за истинските ентусиасти на офроуд шофирането. Той е разработен от Ford Performance. Задвижван е от версия с двоен турбокомпресор на дизеловия 2,0-литров EcoBlue двигател на Ford, която осигурява 213 к.с. и 500 Нм въртящ момент. Освен това е оборудван с новата 10-степенна автоматична скоростна кутия на Ford. На българския пазар модификацията на Ranger – Raptor ще е с клиентска цена 120 000 лв.

Внушителните размери и екстремният стил на модела му дават наистина доминиращо присъствие.

„Забравете всичко, което си мислите, че знаете за пикапите. Нашият нов Ranger Raptor е различна порода – чистокръвен пустинен състезател и офроуд автомобил за екстремен начин на живот, който може да се справи с най-трудните маршрути в най-суровите условия“, коментира Лео Роукс, директор на Ford Performance, Европа.

Raptor е с усъвършенствано в състезания окачване, специално разработено да преодолява заплашителни терени при високи скорости

Препятствията не нарушават комфорта благодарение на 150 мм по-широка следа и 51 мм по-голяма височина в сравнение с Ranger XLT. Амортисьорите FOX с намаляване на нестабилността спрямо позицията осигуряват по-големи сили на демпфериране при екстремни условия. Ходът на предните амортисьори е увеличен с 32%, а на задните – с 18%.

Гумите за всякакъв терен BF Goodrich 285/70 R17 са специално разработени за Ranger Raptor. Размерите им от 33 инча (838 мм) на 11 инча (285 мм) предлагат здрава странична стена, която може да се справи с най-непреодолимата среда с увереност. Агресивната шарка на протектора за офроуд шофиране осигурява желязно сцепление при мокро време, кал, пясък и сняг.

„Осигуреното от Ranger Raptor изключително преживяване е пример за това какво можеш да постигнеш в офроуд среда и все пак да се возиш като милионер на пътя“, обясни Деймиън Рос, главен инженер на програмата, Ranger Raptor, Ford Motor Company. „Всичко в Ranger Raptor надгражда изключителното усещане за финес и функционални възможности на Ranger и стига по-далеч. От гледна точка на удоволствието от динамичното шофиране той е един изключително специален автомобил.“

Уникалният дизайн на шасито е съчетан с оптимизирана офроуд геометрия. Тя осигурява 283 мм пътен просвет и дълбочина на газене от 850 мм. 32,5-градусов преден ъгъл на заход, както и ъгъл на надлъжна проходимост и заден ъгъл на заход от 24 градуса, предоставят впечатляваща универсална проходимост.

Ranger Raptor позволява на водачите да избират между шест режима на системата за управление спрямо терена:

  • нормален режим – подчертаващ комфорта, икономията на гориво и управляемостта;
  • спортен режим – по-откликващ за вълнуващо шофиране на пътя;
  • режим Трева/Чакъл/Сняг – създаден да вдъхновява безопасно и уверено шофиране по хлъзгави и неравни офроуд повърхности;
  • режим Кал/Пясък – настройка на реакциите на автомобила за оптимално сцепление и инерция при дълбоки, поддаващи се на деформация повърхности като ронещ се пясък и кал;
  • режим Скали – специално за скалист терен с ниска скорост на преодоляване, където плавната контролируемост е ключова;
  • режим Баха – настройка на реакциите за високоскоростна офроуд динамика, каквато използват пилотите в прочутите рали рейдове.

10-степенната автоматична трансмисия на Ford е същата като при F-150 Raptor. Създадена е от високоякостна стомана, алуминиеви сплави и композитни материали за оптимална издръжливост и тегло. По-широкият обхват на предавателното съотношение води до по-добро ускорение и реакции. Освен това допринася за разход на гориво от 8,9 л/100 км и CO2 емисии от 233 г/км. Алгоритми за адаптивна смяна на предавките в реално време гарантират избора на правилната предавка в точното време. Уникалното калибриране на трансмисията включва и функция Live in Drive, като перата за смяна на предавките винаги са под ръка, за да осигурят механичния избор на предавка.

Комфортът в новия Ranger Raptor се дължи и на вложените в него усъвършенствани технологии

Сред тях е системата за комуникация и забавление Ford SYNC 3. Тя позволява на водача да контролира аудиосистемата, навигационната система и свързаните смартфони, използвайки прости разговорни гласови команди. Системата предоставя съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto™ без допълнителни такси и включва SYNC AppLink за гласово активиране на редица приложения за смартфон.

Централният 8-инчов цветен сензорен екран на системата може да се управлява с жестове. Включената технология за сателитна навигация идва на помощ при офроуд шофиране на отдалечени локации. Тя дори предлага функция „трохи“ – за оставяне на следа при проучване на непознати райони. Вградената модемна технология FordPass Connect осигурява свързаност в движение.

Автомобилът е наличен в цветове Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White и Conquer Grey с контрастни акценти в цвят Dyno Grey. Предната решетка е нова и е вдъхновена от първия в света високодинамичен офроуд пикап, конструиран в завод – Ford F-150 Raptor.

Модифицираната задна броня съдържа вграден теглич с капацитет от 2500 кг

Двете предни куки за теглене могат да поемат товар от 4635 кг, а двете задни имат капацитет от 3863 кг. Поставката за багажника с размери 1560 мм на 1743 мм е проектирана с мисъл за уикенд изследователите и може да побере офроуд мотоциклети или джет ски в допълнение към работни инструменти и материали. За удобен достъп задната врата Lift Assist използва нова сглобка с торсионни прътове, която осигурява на собственика 66% по-малко необходима сила за затваряне.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter