Начало Други Форд ще се състезава в топ категорията на WEC от 2027 г.

Форд ще се състезава в топ категорията на WEC от 2027 г.

Форд лого
снимка, Форд

Форд ще се състезава в топ категорията на WEC от 2027 г. Американците стават поредния производител, който се включва в топ категорията на световния шампионат за издръжливост. Форд ще създаде прототип от клас LMDh, който трябва да се бори за общата победа в 24-те часа на Льо Ман.

Форд ще се завърне в топ категорията на състезанията за издръжливост, за да се бори за обща победа в 24-те часа на Льо Ман. Американците ще разработя прототип в клас LMDh, който трябва да дебютира през 2027 г.

Американският автомобилен гигант ще се опита да повтори триумфа си в легендарното състезание в периода 1966-69 г. с моделите kII, MkIV и GT40. Оттогава Форд няма победа в общото класиране на тази надпревара

Слуховете за участие на Форд в категория Hypercar се появиха в края на миналата година. В момента американците имат присъствие в клас LMGT3 с модела Мустанг и отбора на Протон Компетишън.

В ранните часове на днешния ден Форд обяви включването в премиерната категория на WEC. Новината беше разкрита от изпълнителния председател на Ford Motor Company Бил Форд по време на събитие Северна Каролина.

Правнукът на основателя на компанията Хенри Форд спомена в съобщението за успехите на марката през 60-те години на миналия век. Той спомена и за триумфа в бившата категория GTE Pro през 2016 г. с Форд GT. Това се случи точно 50-години след от първата ѝ абсолютна победа на марката.

„Няма писта или състезание, които да са по-значими за нашата история от Льо Ман“, сподели Бил Форд. „Това е мястото, където се справихме с Ферари и спечелихме през 60-те години на миналия век. Това е и мястото, където се завърнахме 50 години по-късно, шокирахме света и отново победихме Ферари.“

„Развълнуван съм, че се връщаме в Льо Ман и ще се състезаваме на най-високото ниво на състезанията за издръжливост. Готови сме отново да отправим предизвикателство към света и „да вървим адски! Когато се състезаваме, ние се състезаваме, за да спечелим“, добави изпълнителният председател на марката.

Участието в Hypercar ще разшири присъствието на Форд на най-високо ниво в моторните спортове. То ще се случи година след завръщането на марката в F1 заедно с Ред Бул Рейсинг. Това на практика означава, че Синият овал ще бъде представен в най-високия клас на четирите световни шампионата на ФИА от 27 г. насам

Проектите LMDh и F1 се присъединяват към дългогодишното участие в на Форд в световния рали шампионат и световния рали-рейд шампионат с тима на М-Спорт Форд. Американците се качиха на подиума в първото си участие на рали Дакар благодарение на Матиас Екстрьом.

Форд не съобщи никакви подробности за участието в топ категорията на WEC, освен че ще бъде с прототип LMDh, а не LMH. Това ще бъде изцяло заводско начинание, управлявано от подразделението за високи постижения и моторни спортове Ford Performance. Не се знае и дали американците ще използват този прототип в IMSA и 24-те часа на Дайтона.

Форд става вторият производител, който ще се присъедини към категорията Hypercar. В края на 2024 г. Хюндай Моторспорт обяви, че ще влезе в WEC и IMSA чрез марката Genesis. Корейците също ще използват прототип от клас LMDh.