Форд ще се състезава в топ категорията на WEC от 2027 г. Американците стават поредния производител, който се включва в топ категорията на световния шампионат за издръжливост. Форд ще създаде прототип от клас LMDh, който трябва да се бори за общата победа в 24-те часа на Льо Ман.
We’re going back to Le Mans with a mission to win overall. Welcome the Ford Performance Hypercar program.@FIAWEC @24hoursoflemans pic.twitter.com/NzqfsqaXQz
— Ford Performance (@FordPerformance) January 31, 2025
Форд ще се завърне в топ категорията на състезанията за издръжливост, за да се бори за обща победа в 24-те часа на Льо Ман. Американците ще разработя прототип в клас LMDh, който трябва да дебютира през 2027 г.
Американският автомобилен гигант ще се опита да повтори триумфа си в легендарното състезание в периода 1966-69 г. с моделите kII, MkIV и GT40. Оттогава Форд няма победа в общото класиране на тази надпревара
Слуховете за участие на Форд в категория Hypercar се появиха в края на миналата година. В момента американците имат присъствие в клас LMGT3 с модела Мустанг и отбора на Протон Компетишън.
В ранните часове на днешния ден Форд обяви включването в премиерната категория на WEC. Новината беше разкрита от изпълнителния председател на Ford Motor Company Бил Форд по време на събитие Северна Каролина.
Правнукът на основателя на компанията Хенри Форд спомена в съобщението за успехите на марката през 60-те години на миналия век. Той спомена и за триумфа в бившата категория GTE Pro през 2016 г. с Форд GT. Това се случи точно 50-години след от първата ѝ абсолютна победа на марката.
„Няма писта или състезание, които да са по-значими за нашата история от Льо Ман“, сподели Бил Форд. „Това е мястото, където се справихме с Ферари и спечелихме през 60-те години на миналия век. Това е и мястото, където се завърнахме 50 години по-късно, шокирахме света и отново победихме Ферари.“
„Развълнуван съм, че се връщаме в Льо Ман и ще се състезаваме на най-високото ниво на състезанията за издръжливост. Готови сме отново да отправим предизвикателство към света и „да вървим адски! Когато се състезаваме, ние се състезаваме, за да спечелим“, добави изпълнителният председател на марката.
Участието в Hypercar ще разшири присъствието на Форд на най-високо ниво в моторните спортове. То ще се случи година след завръщането на марката в F1 заедно с Ред Бул Рейсинг. Това на практика означава, че Синият овал ще бъде представен в най-високия клас на четирите световни шампионата на ФИА от 27 г. насам
Проектите LMDh и F1 се присъединяват към дългогодишното участие в на Форд в световния рали шампионат и световния рали-рейд шампионат с тима на М-Спорт Форд. Американците се качиха на подиума в първото си участие на рали Дакар благодарение на Матиас Екстрьом.
Форд не съобщи никакви подробности за участието в топ категорията на WEC, освен че ще бъде с прототип LMDh, а не LMH. Това ще бъде изцяло заводско начинание, управлявано от подразделението за високи постижения и моторни спортове Ford Performance. Не се знае и дали американците ще използват този прототип в IMSA и 24-те часа на Дайтона.
Форд става вторият производител, който ще се присъедини към категорията Hypercar. В края на 2024 г. Хюндай Моторспорт обяви, че ще влезе в WEC и IMSA чрез марката Genesis. Корейците също ще използват прототип от клас LMDh.
They’ve got history.
In 2027 the iconic Ford and Ferrari rivalry will return to the track. This time, in the Hypercar class of the FIA World Endurance Championship.
Who will triumph in the race to be the fastest?#WEC #Ford #Ferrari @24hoursoflemans pic.twitter.com/eTYHqdPwQe
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) January 31, 2025