Форс Индия вече работят по настройки на болида си VJM07, заяви Нико Хюлкенберг след първия ден тестове в Бахрейн.
Немският пилот бе най-бърз днес на пистата до Манама, а от тима му отбелязаха, че началото на втория предсезонен тест е много позитивно за тях.
– Положителен и удовлетворяващ ден. Програмата ни бе натоварена, научихме много неща. Времето в колата е безкрайно ценно в момента и е чудесно, че бяхме в състояние да натрупаме толкова много обиколки и дори да направим две дълги серии в края на деня. Това ми даде шанс да разбера по-добре поведението на болида, да започна да го усещам – нещо, което не успях да сторя на Херес. Чудесно е, че вече работим по някои настройки и подобряваме управляемостта на автомобила. Все още сме на наистина ранен етап, учим с всеки изминат тур – обясни Нико.
Главният оперативен директор на екипа Отмар Шафнауер допълни, че сутринта работата по аеродинамиката е преминала гладко и са събрани достатъчно данни и продължи:
– Следобед започнахме сравнение на гуми софт и медиум, както и да изпитваме различни опции за настройки – променяхме височината, изпробвахме варианти за балансиране. В края на деня направихме по-дълги серии с гуми софт.
Хюлкенберг продължава теста утре, а Серхио Перес ще провежда сесиите в петък и събота.
В Мерцедес пък Люис Хамилтън е убеден, че неговият F1 W05 има сериозен потенциал, който още не е отключен. Той се забави малко днес заради проблем със спирачките, но отново направи доста обиколки – 74 – и завърши на трета позиция в класирането.
– Ясно е, че в първия тест само се стараехме да натрупаме достатъчно километри с колата и не се фокусирахме върху представянето й като скорост. Сега ще започнем да работим и по това. Днес отново проведохме подобни изпитания на издръжливостта, което е добре, за да не те сполетят грижи в началото на сезона. Не е приятно, когато нещо те спре, но всъщност по-добре да стане сега, за да го поправят момчетата – коментира Хамилтън.
Той потвърди, че Мерцедес са работили с по-ниски режими на двигателя:
– Можем да сме по-бързи, но в момента няма нужда. Няма представа колко, има толкова различни карти за управление на мотора. На мен просто ми съобщават да включа на едно. Но ми казаха, че има още… Много е трудно да се каже понастоящем къде се намираме като представяне, но по отношение на измината дистанция сме в челото… Аз съм много доволен от това, тъй като то се дължи на упоритата работа на всички.