Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фрай: Изпълнихме всичките си цели

Фрай: Изпълнихме всичките си цели

40
0
Пат Фрай

Отборът на Ферари е изпълнил всичките си цели по подготовката на автомобила за сезон 2013, заяви техническият директор на тима Пат Фрай.

Той каза, че работата по миналогодишната кола до края на сезон 2012 е повлияла на топотборите в развитието на новите болиди. Въпреки това вярва, че структурата на работа, създадена във Ферари, е спомогнала за комбинирането на усилията по двата автомобила.

През последните 18 месеца до 2 години направихме големи промени в методите ни на работа. Намираме се в средата на един процес и аз съм доволен от постигнатото досега развитие. Но за мен прогресът ни никога няма да е достатъчно бърз и все още чувствам, че имаме да направим доста, за да се подобрим. Ще имаме по-добра идея за истинското ни ниво след третия тест. Но няма да бъда доволен, ако не пристигнем в Мелбърн и докажем, че имаме най-бързата кола – коментира Фрай.

Той каза и че F138 е еволюция на F2012, а аеродинамиката е била най-голямото предизвикателство по създаването на болида за 2013-та:

Тазгодишната кола е по-скоро еволюция, отколкото революция на базата на F2012. Потърсихме напредък във всички малки сфери от представянето, в които мислим, че можем да спечелим нещо. Колата е променена по фин начин – на някои места повече, отколкото на други. Като цяло F138 е развитие на колата от миналата година. Свършихме добра работа по механичната инсталация и дизайна. Изпълнихме целите си по отношение на издръжливостта и спестихме много тегло. Най-голямото предизвикателство беше аеродинамиката, тъй като започнахме три месеца по-късно отколкото обикновено. Имахме доста да наваксваме и ще видите доста промени спрямо колата, която представихме. Ще имаме нови части за втория тест и след това друга голяма промяна за третото и последно изпитание.

Пат Фрай каментира и трудностите, пред които се изправя отборът в изграждането на колата за 2014 г. и работата, която предстои да бъде свършена:

Фактът, че колата за 2014 г. ще бъде много различна – от аеродинамична гледна точка ефектът на изгорелите газове се променя заради турбото. Развитието на предното крило ще е ново, докато задното представлява друга голяма промяна. Всичко това означава, че голяма част от работата ни през 2013 г. няма да се пренесе (за 2014-та). Това ще засили работата в департаментите по аеродинамика и дизайн. Мисля, че отделът по дизайн се сработва много добре с промените, които направихме, работейки в унисон с екипа по силовите агрегати. Казвайки това, има голямо количество работа, която да свършим и по двата проекта за колите и трябва рано да започнем работа по автомобила за 2014 г., за да бъдем в добра позиция.