„Първите тестове за 2012 г. бяха едно неприятно събуждане за нас“, обясни за пореден път Пат Фрай. Техническият директор на Ферари въпреки това не смята, че концепцията на екипа е сбъркана. С напредването на сезона Фернандо Алонсо се превърна в основен фаворит за шампионската титла през миналия сезон и загуби първото място едва в последното състезание в Бразилия. Сега Фрай се пита, какво е било възможно да се получи, ако екипа не бе направил фал старт.
„Някои елементи не функционираха така, както очаквахме“, споделя Фрай пред auto, motor und sport. „За съжаление направихме някои фундаментални грешки.“
Те обаче бяха локализирани и отстранени. След тестовете в началото на май, Ферари тръгна рязко напред.
„Вторият предсезонен тест ни отговори ясно на определени въпроси, но просто нямахме време до старта в Мелбърн да реагираме и да отстраним проблемите. Това се случи едва при сериозното обновяване на нашия пакет в Барселона.“
Въпреки промените обаче колата така и не бе перфектна, но Фрай не разкрива подробности.
„Повечето грешки бяха в сферата на аеродинамиката. Трябваше да разберем, какво се случва. След като отстранихме тези проблеми, колата започна да се държи така, както очаквахме. Не бе фантастична, но бе ОК. Подобрихме значително представянето си във втората част от сезона, но други се справиха по-добре от нас.“
Идеи не липсваха, но друг е въпроса, как работеха те. През 2012 г. Ферари произведе 15 различни предни крила и цели 18 пода. Както разкри Фрай, много е важно каква философия избира отбора при развитието на колата. Като цяло имало две възможности.
„Методът на Мерцедес, а преди това и на Хонда, е да се изчака три-четири състезания, преди да се направи анализ и сериозна стъпка. Или пък този на Ред Бул, Макларън и Ферари – да носиш нови части за всяко състезание. Всеки екип си има своите фази, в които постига малки или големи крачки напред. Макларън имаха много силна кола в началото на миналия сезон. Не успяха обаче да се възползват от това и в средата нещата за тях се стагнираха. В края пък отново бяха много силни.“
Във Ферари пък Алонсо успя да се справи с проблемите на колата и да изненада позитивно с кола, която нямаше сериозен потенциал.