От днес персоналът на Скудерия Ферари официално е в отпуск за две седмици и в Маранело не се работи по болида за Формула 1. След изключително тежката и натоварена първа половина на сезона екипът, както и всички останали е в задължителна ваканция. След нея ще започне втората решителна част от първенството, чиито финал ще е на 25 ноември в Бразилия. Фернандо Алоносо е лидер в шампионата при пилотите с 40 точки аванс, но испанецът завърши пети в Унгария и на няколко пъти повтори, че за да се стигне до крайния успех, колата трябва да се развива добре, а голяма част от новостите не са проработили в Будапеща.
Ден преди да излезе в отпуска техническия директор на Скудерия Ферари Пат Фрай анализира сезона досега и разкри подробности за предстоящите състезания на Спа и Монца, в програмата на Ферари “Scuderia Ferrari Racing News” , която е качена във видео секцията ни.
– След 11 състезание е време да погледнем назад към сезона до тук. Как оценявате първата част от него?
– Oчевидно, след зимните тестове изоставахме. Но мисля, че научихме много през този период и го използвахме по-късно. Имахме проблеми в първите състезания. Спомням си в Мелбърн бяхме на 1,5 сек от най-добрите. Положихме огромни усилия в аеротунела, производството, конструирането за да се справим с предизвикателството. Според мен, изпреварихме много от останалите тимове в развитието през сезона, постигнахме добър напредък, но до края има още много.
– В Будапеща Фернандо спомена за известно изоставане в развитието през последните две състезания. Може ли да прецизирате, какво точно визира?
– Вярно е, че имахме шепа детайли, които не проработиха както очаквахме. Винаги има възможност да се случи подобно нещо. Но позитивния аспект е, че разбрахме добре проблема и всичко вече е наред. Можем да използваме този опит, за да вървим напред, а не да се притесняваме. В действителност имаме ясно идея за посоката в която трябва да се развиваме и вече поехме по нея.
– Означава ли това, че проблемите ще бъдат решени за много кратко време?
– Да, но когато някой опитва да стигне до лимита се сблъсква с нови проблеми. Сега ние имаме ясно разбиране за ситуацията и се нуждаехме се от промяна на нашите критерии за развитие, за да продължим да натискаме.
– През август няма състезания. Какво ще се случва до Спа?
– Приз изминалата седмица се опитахме да свършим възможно най-много работа. Развихме някои малки детайли за Спа в аеротунела, концетрирахме се и върху други неща за следващата ни значителна промяна – в Сингапур. Беше много напрегната седмица, но сега имаме две ваканция, която със сигурност ще ни помогне да се върнем възстановени. След това веднага продължаваме след паузата.
– Лично вие, какво ще правите през тези две седмици, когато няма да сте на работа?
– Ще се върна у дома в Англия и ще прекарам известно време със семейството си. Ще е чудесно да остана повече от два последователни дни със с моите две деца.
– Няма да може да извършвате никаква конкретна актуална работа, но ще може ли напълно да се изключите от мислене за Формула 1, или ще работи винаги в ума си?
– Ще направя всичко, на което съм способен, за да не мисля за Формула 1 и да се концентрирам върху прекарването на времето със семейството ми.
– Смятате ли, че ще можете да заредите добре батериите?
– Определено. Последните четири, пет месеца бяха много трудни за всеки от нас в Скудерията. Мисля, че е добър момента да вземем почивка и да се възстановим и тогава ще се върнем, за да натиснем така силно и изминем целия път до края на сезона.
– Когато се върнете, ще трябва да се справяме с последните две състезания в Европа на Спа и Монца. Те са много различни от предходните. Как виждате тези две надпревари?
– Имаме няколко интересни новости, които ще бъдат представени на Спа, писта, която, от гледна точка на аеродинамичното притискане, е много специална, както и Монца. Ще имаме и аеридинамичен и двигателен пакети за италианската писта. Но още много работа трябва да бъде свършена, трябва да продължим да натискаме до възможно най-високото ниво.