Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фрай: Ще съм доволен, едва когато в Мелбърн покажем, че сме най-бързи

Фрай: Ще съм доволен, едва когато в Мелбърн покажем, че сме най-бързи

35
0
Пат Фрай,Ферари

Новият болид на Ферари, представеният днес F138, трябва да върне отбора отново на върха. Колата е значително променена, но ще претърпи още промени, както бе признато и от множество отговорни лица, сред които и техническият директор на Скудерията, Пат Фрай.

„В средата на миналата година направихме промени в дизайнерския екип на отбора”, обясни Фрай. „Сега имаме двама шефове в този отдел, като единият ще отговаря за колата през 2013 г., докато другия е насочил усилията си изцяло върху 2014 г., когато предстоят сериозни промени. Преценихме, че това е най-добрият начин да работим и развиваме два проекта едновременно.

Новата кола, както бе нееднократно подчертано, е по-скоро еволюция на F2012, отколкото революция. И двете коли са базирани на една и съща концепция, като разбира се сме направили всичко възможно да намерим още скорост от всяка една област. Така че като цяло тя е доста променена, на едни места повече, на други по-малко. Просто продължаваме развитието от миналата година.

Със сигурност това, че се борихме до последното състезание през миналата година е повлияло на работата ни, но това важи за всички големи отбори. Може би имаме известно предимство заради новата структура на нашия дизайнерски екип. Можехме да продължим да развиваме F2012 и в същото време да работим и по новата кола.

Бяхме съсредоточени върху аеродинамичното развитие. Бих казал, че започнахме да работим 2-3 месеца по-късно в тази насока от обикновено. Така че трябваше да наваксаме. И това ще се види много бързо, защото колата ще се развива много бързо спрямо това, което видяхме на представянето. Още на втория тест ще имаме нови част, а за последния тест ще имам голям ъпдейт. Ще идват още много нови неща.

Едва ли ще можем да използваме много от работата по F138 в проекта за 2014 г. Ще има сериозни различия за навлизането на турбо моторите, аеродинамиката ще е различна, както и самите ауспуси, което означава, че ще имаме различни предни и задни крила. Това на практика значи, че почти нищо няма да може да бъде прехвърлено за 2014 г. Това означава много работа за дизайнерите и аеродинамиците. Именно заради това направихме промени в нашата структура. Така ще можем по-рано да започнем с работата за 2014 г.

Опитали сме се да спечелим време във всички области, включително и при стоповете в бокса. Като цяло сме обърнали внимание на местата, където изоставахме през миналия сезон. През изминалите 1,5-2 години направихме много промени в организацията и методиката. Имаме напредък, но това е един много дълъг процес. За момента съм доволен, но не напълно, защото още не сме достатъчно бързи. Има още възможност за подобрения. Ще бъда доволен едва, когато станем най-бързите.”