Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Франц Тост: Жалко, че Хонда си тръгва, можеха да настигнат Мерцедес

Франц Тост: Жалко, че Хонда си тръгва, можеха да настигнат Мерцедес

1761
0
Франц Тост, Алфа Таури, Масаши Ямамото, Хонда
Франц Тост и Масаши Ямамото; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Шефът на Алфа Таури Франц Тост изрази съжаление, че Хонда си тръгва от Формула 1, защото според него японският производител рано или късно е щял да настигне и може би дори изпревари Мерцедес като качества на задвижващата си система. В интервю за Ауто Мотор унд Шпорт той сподели също така какво от Ред Бул Технолъджис ще използва тимът му за следващия сезон, както и мнението си относно ограниченията по пистите и планирания лимит на пилотските заплати.

Задвижващата система на Хонда е фантастична. Свършили са страхотна работа през зимата, както и през миналата година. Имат страхотен напредък по отношение и на представянето, и на издръжливостта. Жалко, че ще си тръгнат сега, защото достигнаха страхотно ниво.“

„Вярвам, че рано или късно от Хонда щяха да настигнат или дори изпреварят Мерцедес. Сега нещата зависят от пистата, управлението на двигателя. Това означава MGU-K, MGU-H, двигателят с вътрешно горене и най-вече батерията. Според мен Мерцедес все още има предимство там“, заяви Тост

Отборите от Формула 1 вече работят по автомобилите си за 2022 г., когато в сила ще влязат нови технически правила. От Алфа Таури ще използват доста компоненти от Ред Бул Технолъджис, но това ще им излезе по-скъпо в сравнение с предишни години.

„Ще вземем от Ред Бул Технолъджис всичко, което правилата позволяват. Това са трансмисия, цялата задна част и доста неща от предницата. Нещата зависят от еволюцията на техниката. Крайното решение е на инженерите. На практика са същите компоненти, които сме използвали и преди. Единствената промяна е, че ще са значително по-скъпи за нас. Причината е, че ще са напълно нови, докато досега взимахме компоненти от по-стария автомобил.“

„Според мен трите топ отбора ще продължат да са най-отпред и през 2022 г. Защо? До юни се работи без ограничение на средствата. (Отборите получиха гратисен период за въвеждане лимита на бюджетите заради пандемията от коронавирус – б.р.) Това е огромно предимство по отношение на хора и ноу-хау“, допълни Франц Тост.

Мнението на 65-годишния австриец относно ограниченията на пистите пък е категорично – няма смисъл от тях

„Ако някой печели предимство, изпреварвайки извън пистата, това е неприемливо. Иначе бих се въздържал от подобни наказания. Сега далеч по-често пилот, който излиза от трасето, губи време и не печели нищо. Това дразни хората пред телевизорите. Някои от приятелите ми ми звънят и казват: „Спрете го това, никой не го харесва, пречи ви. Чакълът не е решение за навсякъде. А на места като Бахрейн и Портимао – четвърти завой и на двете трасета, нито един пилот не постигна такова предимство там, което да оправдае усилията. В много малко криви състезателят може да спечели нещо. Тогава обаче всички го правят. Тогава какъв е смисълът.“

Въпросът със заплатите на пилотите пък по принцип не тревожи Алфа Таури, тъй като там състезателите не получават твърде високи възнаграждения.

„По принцип поддържам идеята за лимит на пилотските заплати. Проблемът обаче е как ще се контролира това. А и за колко състезатели говорим? Двама-трима взимат много пари. В Алфа Таури например никога не би могло да има проблем със заплатите им.“

„Не бива да се забравя, че един пилот може да донесе сериозна разлика. Аз като шеф на отбор трябва да се запитам дали ми трябва такъв състезател, на когото ще платя 15 милиона или да ги вложа в развитие. Аз бих включил пилотските заплати в ограничението на бюджетите.“