Проектът FRR трябва да депозира 20 милиона долара, за да получи слот за Формула 1. Според различни източници ФИА е решила да даде още едно място в шампионата. За целта обаче била нужна парична гаранция, която никак не е малка.
FRR е с румънски корени, като в центъра му е поставен бившият здравен министър на страната Йон Базак. Споменава се и името на бившия шеф на Форс Индия и Испания Рейсинг Колин Колес, чиято база щяла да се използва за конструиране и производство на автомобила.
Смята се, че Колес е получил писмо за намерения от страна на ФИА, а срокът за изпращане на депозита е 23 юни.
Със същия проект бе свързан и бившият шеф на аеродинамичния отдел на Торо Росо Николо Петручи. Информацията за негово присъединяване обаче бе отхвърлена.
Единственият допълнителен слот, който е даден официално досега, е на Джийн Хаас. За него пък се очаква всеки момент да потвърди, че ще дебютира едва през 2016 г. Първоначалните планове на американеца, който е съсобственик на отбор в НАСКАР, бяха за участие още догодина.
– От лична гледна точка наистина исках да започнем да се състезаваме през 2015 г. Повярвайте ми, желаех го най-искрено. Първата година при всички положения ще е трудна. Но ако задържим всичко за малко, може да изкараме само шест сложни месеца благодарение на по-добра подготовка – заяви Хаас, цитиран от списание Форбс.
Основният проблем на Хаас бе посочен от редица наблюдатели и специалисти в Гран при – централата му засега ще е в Съединените щати, а такава в Европа липсва. Подобна операция е прекалено сложна чисто логистично погледнато, тъй като изисква с пъти повече и по-трудни трансфери и на хора, и на оборудване в сравнение с локализираните на Стария континент екипи.
Плановете за самия болид и задвижваща система също не са довършени. Първоначално Хаас имаше намерение да работи с Далара и Ферари, но засега не е потвърдил сътрудничество с която и да е от двете компании. Той ще е гост в падока по време на Гран при на Канада, когато е възможно и официално да обяви отлагането на дебюта за 2016 г.