Начало Автомобилни новини Гон: Nissan чака изхода от Брекзит, за да реши бъдещите си инвестиции...

Гон: Nissan чака изхода от Брекзит, за да реши бъдещите си инвестиции на Острова

43
0

Бъдещите инвестиционни планове относно най-големия завод за производство на автомобили във Великобритания, който принадлежи на концерна Nissan, ще зависят от условията, които страната ще постигне за излизане от Европейския съюз по отношение на търговията и свободното движение на хора. Това заяви главният изпълнителен директор на Nissan Карлос Гон, цитиран от Аутомотив Нюз Европа.

„Въпросът е какво ще се случи с митническите условия, с търговията като цяло и движението на този тип продукти. Това са изключително важни детайли, особено по отношение на автомобилите. Те ще определят какво и колко ще инвестираме във Великобритания във връзка с европейския пазар”, обясни Гон. „Настроени сме сравнително оптимистично, че в крайна сметка здравият разум ще надделее и при двете страни.”

Заводът в Съндърланд произвежда моделите на Nissan Qashqai, Juke, Note и LEAF, както и Infiniti Q30 и QX30. На него се дължи близо една трета от годишното автомобилно производство във Великобритания, възлизащо на 1,6 милиона броя през 2015 г. Голямата част от излизащите от там коли се изнасят в Европа, поради което и концернът не бърза с инвестиционните решения.

Реакцията на доста компании след проведения в Обединеното кралство в края на юни референдум е подобна на тази на Nissan. Проучвания и производствени данни показват колебания в доверието към страната. Nissan инвестира досега 5,25 милиарда долара в съндърландския завод. Преговори относно излизането на Великобритания от Европейския съюз обаче едва ли ще стартират до края на настоящата година.

Nissan започва да строи съоръжения и да инвестира в Северна Англия, след като през 1984 г. тогавашният министър-председател Маргарет Тачър подписва сделка за по-добри данъчни условия за автомобилния производител. Тя лично лобира пред дългогодишния ръководител на компанията Кацуи Кавамата и премиера на Япония Ясухиро Накасоне, докато превърне разговорите в реални работни места. Понастоящем в завода работят над 6000 души. В референдума на 23 юни обаче 61% от жителите на Съндърланд гласуваха страната да напусне ЕС (при 65% активност).

Според Даян Джеймс – член на Европейския парламент от британската Партия на независимостта – вотът бил повлиян от писмо, разпратено от Nissan до служителите в завода на концерна: „Мисля, че Nissan бе една от компаниите, които премиерът (вече бившият министър-председател Дейвид Камерън – б.а.) помоли да напишат писмо до служителите си. Смятам, че вотът е реакция на това. Хората са се обидили от факта, че се опитват да ги насочат какво да правят.”

В новия брой на списание ClubS1 (196) може да намерите материал за влиянието на политиката във Формула 1, в който са разгледани и възможните за спорта последици от излизането на Великобритания от Европейския съюз.