Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гуми медиум и хард предоставя Пирели на F1 екипите за Гран при...

Гуми медиум и хард предоставя Пирели на F1 екипите за Гран при на Италия

87
0
гуми,Пирели

Гран при на Италия е домашен старт и за доставчика на гуми във Формула 1 Пирели. Пистата Монца е само на половин час път от базата на компанията, където се разработват и продуктите за F1.

Трасето е една от последните класически конфигурации в календара. То подлага гумите на сериозни натоварвания заради бързите завои и дълги прави, последвани от бавни шикани. Поради тези причини Пирели предоставя на отборите най-твърдите спецификации в гамата си – медиум и хард.

Гумите трябва да се справят освен това с преминаването на високите бордюри. Пилотите ги използват в опит да подобрят времето си с части от секундата. Тази година освен това аеропритискането бе намалено като цяло заради промените в правилата. Това означава, че при завиване скоростта ще е по-ниска, но на правите максималните стойности могат да достигнат до 360 км/ч.

– Да се състезаваш у дома винаги ни доставя огромно удоволствие и се гордеем с постиженията си. Много от служителите ни, които по принцип не пътуват за състезания, идват на Монца, за да видят гумите в действие. Домашният ни старт обаче е и едно от най-натоварващите състезания за годината по отношение на гумите. Пистата е бърза – неслучайно наричат Монца „Храма на скоростта”. Колкото е по-бързо едно трасе, толкова по-натоварващо е за гумите. Болидите са с много ниско ниво на аеропритискане за италианската конфигурация, за да се възползват максимално от топ скоростта на правите. Това има ефект върху гумите: по-ниско аеропритискане означава тенденция към повече пързаляне и по-висок риск от блокиране на колела в зоните за спиране, които са ключови на Монца. Блокирането може да повреди гумата, въпреки че конструкцията и смесите на тазгодишните ни продукти са такива, че подобни проблеми са далеч по-рядко срещани, отколкото бяха преди – обясни спортният директор на Пирели Пол Хембри.

Миналогодишното издание на надпреварата бе спечелено от Себастиан Фетел с Ред Бул. Той стартира с медиум и в 23-ата обиколка сложи хард, стигайки до победата само с един питстоп. Втори финишира Фернандо Алонсо (Ферари), който използва същата стратегия.