Гасли не е съгласен с правилата за ограниченията на пистите. Пилотът на Алфа Таури е водил дискусия с рейс директорите на F1. Тя е била свързана с наболелия въпрос за границите на всяка една писта. Французинът загуби най-доброто си време в Q1 след спорно решение на стюардите в Унгария.
Ограниченията на пистата отново бяха в центъра на много дискусии между пилотите в Унгария. Тогава съотборникът на Гасли Юки Цунода и Мик Шумахер бяха санкционирани за нарушение на ограниченията на пистата. Същевременно наказанието на Серхио Перес беше отменено от стюардите след допълнително проучване.
Гасли така и не успя да се класира за Q2 в събота в резултат на спорно нарушение, извършено на пети завой на Хунгароринг. Това решение остави французина на едва 19-то място на стартовата решетка. Състезателят на Алфа Таури призна, че е останал изключително ядосан от действията на комисарите.
Малко преди старта от Алфа Таури решиха да сменят двигателя в неговия автомобил. По този начин Гасли потегли от бокса и финишира на 12-та позиция. Този резултат накара 26-годишния състезател да се замисли какво би се случило, ако е бил стартирал от по-предна позиция.
„Все още съм доста ядосан от това„, каза Гасли.
„След като видях всички гледни точки разбрах, че е много спорно дали съм бил на пистата или извън нея. Подобни неща се случиха и с Юки и Чеко. От бордовите устройства се виждаше, че те са на пистата. Но така или иначе, това беше всичко.“
„Мисля, че бях щастлив просто да се опитам да разбера малко повече от нашия пакет, защото знаем, че не показахме представянето, което трябваше. „Все още не сме там, където искам. Поне има няколко добри признака на ефективност.“
В неделя сутринта, Гасли е провел продуктивна 40-минутна дискусия за ограниченията на пистата и контрола върху тях със състезателните директори Нилс Витик и Едуардо Фрейташ.
„В неделя сутрин прекарах 40 минути с Нилс и Едуардо, опитвайки се да обсъдим и да намерим начин всички да са по-доволни“, каза пилотът на Алфа Таури.
„В момента те имат огромно количество работа. Животът им не е много лесен. Очевидно в този случай на пети завой не са разполагали с подходящите инструменти, за да го контролират по възможно най-справедливия начин.“
„Обсъждахме някои решения занапред, за да имаме първо по-последователен начин на контрол и да сме сигурни, че той върви в правилната посока.“
„Мисля, че двамата доста открити и очакваха обратна връзка. Ще се свържа и с всички пилоти, за да видим дали през следващите няколко седмици можем да се опитаме да намерим начин да им предложим някакво решение, за да се подобри настоящата ситуация.“
Според Гасли, решението за санкцията е било взето въз основа на записите от камерите за видеонаблюдение. Освен това заяви, че не е имало друг източник, който да провери позицията му на пистата.
„Според мен или трябва да се разполага с подходящите инструменти, за да се упражнява такава дейност по най-справедливия начин, или в такъв случай не трябва се прави. Това заявих и на рейс директорите“, каза той.
„Знам, че за следващата година вече се търсят различни варианти. За съжаление аз бях този, който плати последствията от това в Унгария“, заключи Пиер Гасли.
В момента Гасли се намира на незавидната 13-та позиция във временното класиране с актив от 16 точки. Френският състезател се намира в най-лошата си кампания откакто екипът от Фаенца носи името Алфа Таури.
out of office 😎 🌴 pic.twitter.com/hX2OAvwH5q
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 5, 2022