Състезанието на пистата Лосаил бе едно от най-слабите за Пиер Гасли от началото на сезона. Пилотът на Алфа Таури стартита втори след много добра обиколка в квалификацията и се придвижи с две места напред заради наказанията на Верстапен и Ботас. Въпреки това французиът финишира извън зоната на точките след като загуби няколко позции на старта въпреки че стартира с гуми софт.
Стратегията му с две спирания се оказа катастрофална след като неговите съперници успяха да пресекат карирания флаг само с едно спиране.
„Темпото ни бе шокиращо по същество. В момента нямам отговор защо се случи това. Опитахме се да задържим Фернандо през първите няколко обиколки. След това се опитахме да използваме агресивна стратегия с два стопа, но скоростта ни никога не е било толкова лоша“.
Гасли премина през бордюрите по време на Q3, разруши предното крило и спря на пистата. Според него това може да е причината за слабото му представяне в неделния ден.
„Не разбирам как можем да бъдем толкова бавни по време на състезанието. Трябва да прегледаме всичко по колата. Сменихме пода и предното крило след инцидента в квалификацията. Не знам дали това е причина за това представяне. Използвахме гумите медиум в Q2 и след това отново в състезанието. Така че не бяха чисто нови. Времената така и не се подобриха“.
Въпреки че стратегията с две спирания в крайна сметка се оказа по-лоша от тези, които спряха само веднъж Гасли каза, че темпото на AT02 не е било достатъчно добро.
„Опитах се натискам колкото мога. Дори с по-свежи гуми бях много далеч от Фернандо. Това беше много разочароващо. Предните гуми прегряха много бързо. Очевидно в рамките на една обиколка сме много бързи, но имахме големи трудности в дългата състезателна дистанция. Можеше да направим пет питстопа, но нямаше никакво значение, защото ни липсваше скорост“, обобщи Пиер Гасли.
Другият състезател на Алфа Таури Юки Цунода също остана извън зоната на точките след като стартира осми. По този начин италианският тим изостана от Алпин в борбата за петото място при конструкторите.