Пиер Гасли завърши една много тежка надпревара в Япония. Пилотът на Алпин отново нямаше нужната скорост и финишира далеч от зоната на точките. Еднократният победител в F1 призна, че състезанието е било наистина трудно заради поражения по автомобила, получени след контакт с неговия съотборник Естебан Окон.
Гасли отново потегли от дъното на колоната, след като записа още едно отпадане в Q1 от началото на сезона. Французинът имаше добра стартова реакция и спечели три места преди развяването на червения флаг заради удар между Даниел Рикиардо и Александър Албон.
Вторият старт на Гасли беше също силен. За нещастие той беше заклещен между Юки Цунода и Естебан Окон на спускането към първия завой. В резултат на това той имаше контакт със своя съотборник и получи поражения в своя болид
Гасли продължи участието си в надпреварата, макар да разполагаше с по-малко притискане. Състезателят на Алпин нямаше достатъчно добро темпо, за да се бори с автомобилите около себе си. Така той финишира 16-ти в Сузука и беше затворен с обиколка от победителя Макс Верстапен.
„Имах невероятен първи старт и да се придвижа с три позиции напред“, сподели Гасли. „Вторият старт беше много добър. Успях да изпреваря Естебан и да се наредя до Юки. След това за съжаление се оказах в сандвич – Юки зави наляво, Естебан надясно и [той] ме докосна от лявата страна на пода.“
„След това бях загубил около 40 точки притискане. Това на практика означаваше, че играта е приключила за мен. Опитвах се да остана там, надявайки се на друг червен флаг, за да може се направят някакви промени. Това беше просто състезателен инцидент, който ми струваше много. В крайна сметка изкарах един дълъг и много труден следобед“, добави пилотът на Алпин.
Гасли успя да извлече всички позитиви от първоначалния набор от подобрения на Алпин. Френският отбор представи ново предно крило и по-олекотено шаси в опит да намали изоставането си спрямо съперниците си.
„Положителното е, че имахме първи набор от подобрения, който очевидно постигна това, което очаквахме“, каза Гасли.
„Трябва да продължим с новите части и подобрения по автомобила. Знам, че отборът работи наистина усилено по този въпрос. Като цяло знаем, че все още сме твърде бавни и трябва да намерим повече ефективност.“
„Знам, че те [хората в отбора] работят наистина усилено върху това. Благодарение на тях успяхме да получим този първи ъпгрейд в Япония. Сега трябва да получим следващия пакет възможно най-скоро“, завърши Пиер Гасли.
Другият пилот на Алпин Естебан Окон финишира 15-ти. Французинът също получи поражения в своя болид след контакта с Гасли. Окон се доближи до топ 10 в определен момент от състезанието, но не разполагаше с достатъчно скорост, за да задържи позицията си
„Това не беше лесно състезание. Получихме някои повреди на старта. След това опитахме различни варианти на стратегията, за да си дадем шанс за борба. В крайна сметка не бяхме достатъчно бързи, за да се конкурираме с тези около нас и да ги задържим след рестарта“, каза Окон.
„Беше жалко, че получихме повреда още в самото начало. Въпреки това не мисля, че тя имаше огромно значение за цялостната картина на състезанието. Имахме сериозно проблеми със състезателното темпо в сравнение с квалификацията. Имаме какво да прегледаме и се надявам да се върнем по-силни в следващото състезание в Шанхай“, добави състезателят на Алпин.
Thank you Japan, see you next year 📆
Next stop: China 🇨🇳 pic.twitter.com/TZpw0OLPvR
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 8, 2024