Начало Други Генерална репетиция за Пежо 908 на Спа

Генерална репетиция за Пежо 908 на Спа

35
0

Peugeot Sport избра свръхбързата писта Спа-Франкоршам да направи генерална репетиция за най-сериозната си проява за сезон 2009 – 24 часа на Льо Ман. Там през 2008 година 908 номер 7 постави рекорд с близо 210 км/ч средна скорост,

През 2009 година, отборът Peugeot Total подчини изцяло програмата си на състезанието в Льо Ман. След 12-те часа на Себринг, за което всички отбори са единодушни, че една обиколка с хронометър струва колкото две където и да е другаде, в „1000 км на Спа-Франкоршам“ Peugeot Sport ангажира два автомобила. Пилотите са избрани според броя километри на волана на 908 HDi FAP. „Спа е преди всичко последна тренировка за Льо Ман, каза Оливие Кеснел, директор на Peugeot Sport. Оборудването на механиците, според новия регламент, стратегията на пистата, трафикът за пилотите, опознаването на 908 от новите пилоти като Симон Пажно, който наскоро постъпи в отбора като резервен пилот и който ще кара Peugeot 908, поверен на Pescarolo Sport в Льо Ман. Също така, Спа ще бъде възможност да потвърдим последните си технически решения. Следователно, крайният резултат не е приоритет и ако – както в Себринг – трябва да спрем кола, за да сменим или проверим нещо, няма да се поколебаем“.

Peugeot 908 HDi FAP номер 7
Кристиан Клийн (Aвстрия) – Никола Минасян (Франция) – Симон Пажно (Франция)

Peugeot 908 HDi FAP номер 9
Дейвид Брабам (Австралия) – Марк Жене (Испания) – Александер Вурц (Австрия)

Двата автомобила Peugeot 908 HDi FAP ще се отличават по цвета на спойлерите и огледалата. На номер 7 те са бели с черен надпис Peugeot, а на номер 9 – обратно – черни спойлери и огледала и бял надпис.

Двата Peugeot 908 HDi FAP са по-тежки с 30 кг, съобразно новата конфигурация, определена от ACO. Така, Спа-Франкоршам ще бъде първият повод за преценки относно новото правило за равностойност между дизеловите и бензиновите прототипи. Последните вече се проявиха като най-бързи по време на първото за сезона състезание в Барселона.