Начало Избрани Герхард Бергер не е впечатлен от новия шеф на Астън Мартин Майк...

Герхард Бергер не е впечатлен от новия шеф на Астън Мартин Майк Крак

1325
0
Maйк Крак
Maйк Крак, снимка Астън Мартин

Герхард Бергер не е впечатлен от новия шеф на Астън Мартин Майк Крак. Бившият пилот oт F1 заяви, че не вижда „светло бъдеще“ за британския тим при управление на специалиста от Люксембург. Австриецът посочи като доказателство последните резултати на БМВ в немския автомобилен шампионат DTM.

Крак зае мястото на дългогодишния ръководител на тима от Силвърстоун Отмар Шафнауер. Американецът от румънски произходи напусна Астън Мартин в посока Алпин.

Специалистът от Люксембург е бил ръководител на програмата за моторни спортове на БМВ. Той е контролирал състезателните интереси на марката в серии, включително Формула Е, DTM, Световния шампионат за издръжливост (WEC) и IMSA. В началото на март той официално започна работа в Астън Мартин. Преди това той е работил в екипа на БМВ Заубер в периода 2006-2009.

В интервю по-рано този месец за изданието Motorsport-Total, шефът на DTМ и бивш пилот на Ферари, Бенетон и Макларън заяви, че не е бил впечатлен от ролята на Майк Крак в немския шампионат.

Нека да видим какво може да се направи в F1. Когато гледах какво беше положението в DTM, просто не виждам да има светло бъдеще за Астън Мартин под негово управление“, каза Бергер.

През всичките години, в които съм там, [БМВ] никога не са било наистина конкурентоспособни. Винаги можеше да се види, че един ден те са на стартовата решетка на добра позиция, но не знаят защо са там. На следващия ден са в края на решетката и нямат никаква представа как са се класирали толкова назад.“

Когато гледате и виждате това за по-дълъг период от време, си задавате въпроси за хората, които стоят зад него. Крак лично ръководеше програмата на баварците. „

„DTM е настина страхотен автомобилен шампионат. Но F1 е друга лига. Тук трябва да сте най-добрият от най-добрите в света. Аз лично не виждам тези качества в него. Съжалявам, че бях малко директен. Просто това е мнението ми по този въпрос.“

Последната пилотска титла на БМВ в DTM е от сезон 2016 с Марко Витман. През последните две години немският производител има само четири успеха, което не е никак впечатляващ резултат.

Друга фигура, която наскоро се премести от DTM във Формула 1, е Нилс Витик. Германецът вече е в ролята на състезателен директор, Той ще се редува на тази позиция с Едуардо Фритас. Преди това португалецът е бил на подобна длъжност в световния шампионат за издръжливост (WEC). Двамата замениха Майкъл Маси, който бе уволнен след скандалните събития от миналогодишното издание на Гран при на Абу Даби.

Бергер смята, че е важно Витич и Фритас да бъдат подкрепяни от Хърби Блаш. Британецът бе дългогодишен заместник на Чарли Уайтинг. Тази година той работи като старши съветник на двамата състезателни директори.

Хърби разбира бизнеса отвътре и отвън. Ако го слушат, със ще се научат, каза Бергер.

„Нека видим какво ще стане. Няма да е лесно. Но трябва да кажа, че Чарли Уайтинг беше брилянтен. За съжаление ФИА така и не успя да обучи негови потенциални заместници.“

Много, много трудно е да се намери качествен състезателен директор. В момента няма достатъчно експерти с опит. Това вече се вижда в F1. В момента шампионатът е в голяма криза, тъй като изпитва затруднение да намери правилните момчета.“

Така че това не е грешка сега, а грешка, направена преди пет години, все още с Чарли, който трябваше да изгради едно, две, три момчета. Това е  грешка, която е направена преди поне пет години“, завърши Герхард Бергер.