Гликенхаус няма да вземе участие в 6-те часа на Фуджи. Японската писта ще бъде домакин на петия кръг от сезон 2022 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Новината за отсъствието от Япония бе официално потвърдена от собственика на американския отбор Джим Гликенхаус.
Гликенхаус се отказва от участие в първото състезание на WEC в Япония след появата на пандемията COVID-19 поради финансови причини. Така американският производител на бутикови автомобили няма да се състезава срещу Тойота, Алпин и Пежо в надпреварата на Фуджи.
Все още не е ясно дали Гликенхаус ще участва в шестия и финален кръг на сезон 2022 в Бахрейн. Домакин на надпреварата ще бъде пистата Сахир.
По време на двете събития, базираните в Европа отбори трябва да изпращат автомобилите си до Азия. Това се случва на фона на рязкото увеличение на транспортните разходи през 2022 г.
„Няма никаква тайни. Вмомента сме в процес на набиране на финансиране за нашата компания. Това ще ни позволи да разширим значително дейността си в областта на камионите с водородни горивни клетки“, заяви Джим Гликенхаус пред немското издание на Motorsport. com.
„Когато това се случи, трябва да разберем какво точно ще правим с WEC. Всички сме много оптимистично настроени, че това всъщност ще увеличи участието ни в шампионата от следващата година.“
„Междувременно няма да харчим пари, за да отидем в Япония в този момент. Честно казано, продадохме целия производствен капацитет, с който разполагаме, за го използваме за нашите пътни автомобили. Просто няма смисъл да участваме в 6-те часа на Фуджи.“
„През следващите осем седмици ще имаме повече информация за това какво точно ще правим. Ситуацията е малко сложна Честно казано, това бе планирано още преди няколко месеца. Просто чакахме WEC да го обяви публично.“
Гликехнаус завърши на трета позиция в тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман. Това бе сторено от автомобил №709 с екипаж Райън Брискоу/Ричард Уесбрук/Франк Майло.
По принцип световният шампионат за издръжливост (WEC) задължи производителите на хиперавтомобили да се регистрират за целия сезон с поне един автомобил, за да получат участие. Шефът на сериите Фредерик Лекиен подчерта, че трябва да „следват правилата“ на световния шампионат на ФИА.
Първоначално американският производител обяви програма за целия сезон 2022 през ноември миналата година. Тя включваше участие на два автомобила в Льо Ман. Същевременно, присъединяването на Пежо към сериите по време на уикенда на Монца показва, че в позицията на WEC винаги е имало известна гъвкавост.
Тази седмица Гликенхаус се състезава със специална разцветка, която е коренно различна от традиционната за тима.
“We’ve decided to try something different” – @Glickenhaus. What do you think of the 007 LMH’s new paint scheme?#WEC #6HMonza @motul pic.twitter.com/NmfLuv768c
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 7, 2022
Американският тим спечели първия си полпозишън на пистата Монца благодарение на Ромейн Дюма. Френският пилот записа най-добрата обиколка за 1:35.416 мин.
Glickenhaus on top in Hypercar as Romain Dumas seals pole position. @RomainDumas laps in a 1m35.416s in @Glickenhaus 007LMH after sensational lap in American entered Hypercar.#WEC #6HMonza @motul pic.twitter.com/JRZ6oZTXjD
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 9, 2022