Гликенхаус може да пропусне остатъка от сезон 2023 в WEC. Американският екип все още не е потвърдил участието си във финалните два кръга за тазгодишната кампания, които ще се проведат в Япония и Бахрейн.
Гликенхаус разкри, че все още не е взето решение за участие в състезанията в надпреварите във Фуджи и Сахир с нехибридния хиперавтомобил Glickenhaus SGC 007 LMH за сезон 2023. Двата старта ще се проведат съответно през септември и ноември. Според основателя на отбора Джим Гликенхаус, всичко зависи от намирането на спонсори. Така екипът може да продължи програмата си без прекъсване
„Все още сме взели решение. Затова не можем да кажем, че ще сме на Фуджи и в Бахрейн, тъй като все още работим по въпроса“, сподели Гликенаус.
„Това, което трябва да се случи, е да намерим сериозен спонсор, който да ни позволи да работим до края на тази година и да преминем към 2024 г. Разбира се, трябва да разработим върху подобрената версия на автомобила, за да можем да останем конкурентоспособни. Близо сме до това, но нямам представа дали ще получим необходимата подкрепа, или не. Мисля, че имаме огромен потенциал, който един спонсор би могъл да използва“, добави американецът.
Гликенхаус не взе участие във финалните два старта от миналогодишната кампания заради финансови причини. Екипът записа подиуми в Себринг, Спа и 24-те часа на Льо Ман. След това американците спечелиха квалификацията на Монца и имаха шанс за победа. За съжаление повреда в турбокомпресора принуди Гликенхаус №708 да се откаже от борбата за челните места.
Гликенхаус настоя, че повторното пропускане на последните две състезания няма да навреди на шансовете на отбора да бъде допуснат до участие в WEC през следващия сезон.
„Оставаме в добри отношения с WEC и ги информираме за нашите решения. Те не спират да подкрепят нашите усилия“, каза още Джим Гликенхаус.
Тазгодишната кампания е много по-слаба за Скудерия Гликенхаус. Скромният американски отбор изостава доста сериозно от останалите производители- Тойота, Пежо, Ферари, Порше и Кадилак. Единствено зад тях е тимът на Floyd Vanwall Racing, който също не разполага с хибридна система. Най-добрият резултат на прототипа SGC 007 LMH от началото на годината бе пето място в 24-те часа на Льо Ман. То бе постигнато от прототип №708 с екипаж Ромейн Дюма/Райън Брискоу/Оливие Пла.
Гликенхаус потвърди позицията си, че участието в WEC е по-малко полезно за новосъздадената марка за шосейни автомобили „Scuderia Cameron Glickenhaus“, отколкото участието в 24-те часа на Нюрбургринг и Baja 1000 с уличните версии на автомобилите SCG004C GT и Boot off-roader.
Вижте тази публикация в Instagram.