Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Големите промени в MP4-27 са отвътре, твърдят техническите шефове на Макларън

Големите промени в MP4-27 са отвътре, твърдят техническите шефове на Макларън

84
0
Макларън,Макларън МР4-27

Техническият директор Пади Лоу и инженерният шеф Тим Гос за новия Макларън MP4-27.

– След успешен сезон през 2011 г. какви са основните цели в развитието на МР4-27?

– Пади Лоу: Основните ни цели за сезон 2012 г. са да оптимизираме аеродинамичното притискане след промените относно обдухването на отделни части от автомобилите. Трябва също така да подобрим разбирането и използването на гумите на Пирели – те бяха напълно нови за нас миналия сезон.

– Тим Гос: Отвън не може да се види, но голяма част от колата е променена. Тази година имаме еволюция в правилата, така че е елементът на непредсказуемост е сравнително елиминиран. Това се постига чрез балансиране на ресурсите между отделните сезони.

– Пади Лоу: Всяка година сядаме и желанието ни е да създадем автомобил, който да печели надпревари. В началото на миналия сезон не разполагахме с най-бързия болид, но сега отново дадохме всичко от себе си, за да бъде скоростта си на ниво.

– Какви са основните визуални разлики между болида от 2011 и този за 2012 г.?

– Тим Гос: Според мен най-очевидната разлика е премахването на кутиите за радиаторите под формата на U, които имахме на миналогодишната кола. Върнахме се към по-консервативна конструкция, защото тази от 2011 г. не пасваше толкова добре на ограниченията за геометрията на изпускателната система. За 2012 г. тръбите трябва да излизат по U-образен канал. И ние решихме да приложим различен подход по отношение задната част на автомобила. Изчистихме възможно най-много всичко там.

– Имаше ли някакви сериозни предизвикателства при адаптирането към правилата за 2012 г.?

– Тим Гос: Правилата за изпускателните системи сега са наистина много строги: тръбите могат да излизат през крайно тясно пространство, за да се намали до минимум аеродинамичното влияние. Необходимо е последните 100 мм да са цилиндрични – не могат да са овални или сплескани, както и да са разположени под точно определен ъгъл (между 10 и 30 градуса нагоре). Така тръбите се извеждат встрани от пода.

– Пади Лоу: Едно от нещата, които ни удовлетвориха особено много, бе това, че развихме и увеличихме знанията си за гумите. За втори сезон ще сме с Пирели, 2011-та в голяма степен бе сезон за учене. Използвахме опита си от последните 12 месеца върху цялостната конструкция, аеродинамиката, върху всичко, за да максимизираме поведението на гумите с нашия автомобил.

– Имаше ли негативни ефекти върху работата от ограниченията за изпускателната система?

– Тим Гос: Промените определено оказаха влияние. В предишни години тръбите излизаха директно в ъгъла на пода. Това вече не е разрешено и съответно настъпват изменения в характеристиките на потоците и поведението на цялата област. Всички аеродинамични елементи в тази част на автомобила трябваше да бъдат преконструирани.

– Няколко души напуснаха техническия екип през зимата – какъв е коментарът ви за това?

– Пади Лоу: Винаги съм казвал, че Макларън е невероятна организация. Не забравяйте, че тук работят 200 инженери. Ако всички те бяха на работа от 10 години, то все едно сме загубили 20 души за една година. Всъщност процентът е далеч по-нисък. Освен това е лесно да се разглеждат напусналите, докато всъщност немалко хора дойдоха при нас.