Гран при на Бразилия е 20-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Състезанието се провежда на пистата Интерлагос в Сао Пауло.
Тази седмица Интерлагос ще е домакин на надпревара от Формула 1 за 37-ми път. Конфигурацията е претърпяла няколко промени от първия старт там през 1973 г. По принцип пистата е построена още преди 80 години на мочурливо, блатисто място, неподходящо за строеж на жилищни сгради. Първоначално е много бързо трасе с дълги завои. Надпреварата през 1973-та се състои на 7,960-километрова конфигурация. От 1979 до 1999 г. дължината е 7,873 м. Най-голямата промяна се случва преди старта през 2000 г., когато пистата е реконструирана в сегашния си, малко над 4-километров вариант. Надморската височина е около 800 м. Доста от кривите пък все още имат наклон.
BRAZIL: 2018 ?
A little bit of rain wasn’t going to stop @Charles_Leclerc putting in a mega lap in qualifying ?☔️#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/eG3HJk8yFt
— Formula 1 (@F1) November 11, 2019
Гран при на Бразилия в числа
Дължина на пистата – 4,309 км
Брой завои – 15
Брой обиколки – 71
Състезателна дистанция – 305,909 км
Ограничение на скоростта в питлейна – 80 км/ч
Валтери Ботас държи рекорда за обиколка на Интерлагос – 1:10.540 мин, даден през 2018 г. с Мерцедес
Люис Хамилтън държи рекорда за обиколка в квалификация на Интерлагос – 1:07.281 мин, даден през 2018 г. с Мерцедес в Q3
Пирели предоставя на отборите от Формула 1 гумите C1, C2 и C3 (хард, медиум и софт) за уикенда в Бразилия
Това са най-твърдите смеси в гамата на производителя. Изборът е направен с цел да се ограничи износването и да се даде възможност на пилотите да натискат повече във всяка серия от обиколки.
Един от неизвестните фактори на бразилската писта е времето. На Интерлагос са се провеждали състезания както при много високи температури – над 55 градуса на трасето, така и в пороен дъжд. Асфалтът бе изцяло подменен през 2014 г. Движението е по посока обратна на часовниковата стрелка, най-натоварена е предна дясна гума.
Люис Хамилтън спечели Гран при на Бразилия през 2018 г. със стратегия с едно спиране в бокса. Английският пилот на Мерцедес стартира със суперсофт и ги смени с медиум. В топ 6 се класираха пилоти, използвали 5 различни стратегии.
„На Интерлагос почти винаги стават интересни състезания“, коментира спортният шеф на Пирели Марио Изола. „Постоянно нещо се случва. Компактната писта е предпоставка за много изпреварвания. На пилотите често се налага да излизат извън обичайната траектория. Има доста завои, а това означава сериозно натоварване за гумите. Освен това трасето е от старата генерация, което означава, че зоните за сигурност не са особено големи и грешките обикновено се плащат скъпо. Като се вземат предвид променливото време и възможността за излизане на кола за сигурност, то уикендът определено е непредсказуем. Трябва да си подготвен за всичко.“