Начало Формула 1 ГП на Испания – коментари преди състезанието

ГП на Испания – коментари преди състезанието

1063
0

Гран при на Испания е пети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Надпреварата се провежда за първи път през 1951 г. – тогава е на пистата Педралбес в Барселона. Състезанието е на Каталуния от 1991 г. Предстоящата надпревара ще е 29-ата поред Гран при на Испания на това трасе.

Брой обиколки                                                        66

Състезателна дистанция                                       307,104 км

Ограничение на скоростта в бокса                     80 км/ч

Брой завои                                                                16

Даниел Рикиардо държи рекорда за време за обиколка на пистата Каталуния – 1:18.441 мин, дадено през 2018 г. с Ред Бул

Люис Хамилтън държи рекорда за време за квалификационна обиколка на трасето – 1:16.173 мин, дадена през 2018 г. в Q3 с Мерцедес.

Отборите от Формула 1 познават пистата Каталуния най-добре от всички трасета в календара

Всяка година те провеждат предсезонните си тестове там, но това не прави предизвикателството по-малко.

Пирели ще предостави трите си най-твърди типа гуми на екипите за уикенда в Испания – C1, C2 и C3, съответно като хард, медиум и софт. Според доставчика на гуми тези смеси ще са най-подходящи за натоварванията и по принцип топлото време на пистата до Барселона.

Пистата бе преасфалтирана миналата година, с което бяха премахнати доста неравности и намалена абразивността на настилката. Трасето до Барселона се смята за един от най-добрите цялостни тестове за колите. Затова е и толкова предпочитано за провеждането на изпитания. Предна лява гума е най-натоварена по време на обиколка.

По време на предсезонните тестове отборите предпочитаха по-меките типове гуми, така че вероятно не разполагат с достатъчно информация за твърдите смеси.

Миналогодишната Гран при на Испания бе спечелена от Люис Хамилтън (Мерцедес) със стратегия с едно спиране в бокса. Англичанинът стартира със софт, а след това сложи медиум, с които изкара надпреварата до финала. По време на състезанието имаше стратегии с два и три стопа.

Тазгодишната смес C1 (най-твърдата) е малко по-мека от харда през 2018 г.

C2 е почти еквивалент на медиум от предходния сезон, а C3 отговаря на миналогодишния софт.

„Трасето в Барселона крие много малко загадки за отборите, особено след като тазгодишните предсезонни тестове се проведоха в доста добри метеорологични условия. Доста от екипите обаче планират новости за автомобилите си и ще е интересно как те ще се отразят на поведението на гумите заедно с продължаващата еволюция на настилката. Още в изпитанията преди сезона автомобилите бяха невероятно бързи. Може би ще гледаме надпревара в Испания като миналогодишната, по време на която ще паднат още рекорди”, коментира спортният шеф на Пирели Марио Изола.