Гран при на Мексико е 18-и кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Надпреварата се провежда на Аутодромо Ерманос Родригес. Трасето в Мексико Сити има богата история и е кръстено на прочутите братя Рикардо и Педро Родригес.
Пистата бе преобразена за завръщането си в календара през 2015 г. Конфигурацията следва в голяма степен оригиналния вариант, използван в периодите 1963-1970 и 1986-1992 г. Най-големите промени бяха серията завои от първи до трети и преработените криви в стадиона, намиращ се в прочутия Пералтада.
През 2018 г. Люис Хамилтън спечели петата си титла на Аутодромо Ерманос Родригес и този уикенд има шанс да вземе шеста корона в F1 кариерата си.
More history this weekend? ?#MexicoGP ?? #F1 @LewisHamilton pic.twitter.com/blucZ78SHY
— Formula 1 (@F1) October 21, 2019
And the crowd goes wild! ???#MexicoGP ?? #F1 @SChecoPerez pic.twitter.com/rfsiTI9tpT
— Formula 1 (@F1) October 22, 2019
Гран при на Мексико в числа
Дължина на пистата – 4,304 км
Брой завой – 17 (10 десни, 7 леви)
Брой обиколки – 71
Състезателна дистанция – 305,354 км
Ограничение на скоростта в питлейна – 80 км/ч
Валтери Ботас държи рекорда за обиколка на Аутодромо Ерманос Родригес – 1:18.741 мин, даден през 2018 г. с Мерцедес
Даниел Рикиардо държи рекорда за обиколка в квалификация на Аутодромо Ерманос Родригес – 1:14.759 мин, даден през 2018 г. в Q3
Пирели ще предостави на отборите от Формула 1 средните по твърдост гуми от гамата си
C2, C3 и C4 ще са съответно хард, медиум и софт за надпреварите в Мексико и САЩ. Селекцията е от малко по-твърди смеси в сравнение с миналогодишния избор. През 2018 г. Гран при на Мексико бе спечелена от Макс Верстапен (Ред Бул) с две спирания в бокса. Състезанието бе повлияно от виртуален сейфти кар, а екипите се спряха на доста различни стратегии. 5 от класиралите се в топ 10 пилоти бяха с по 1 питстоп, но спечелилите точки заложиха на общо 6 различни стратегически варианта. Класиралият се пети Валтери Ботас (Мерцедес) например направи 3 спирания в пита.
„Надпреварата в Мексико винаги е била трудна и непредсказуема, но с фантастична атмосфера“, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола. „Пилотите всъщност могат да чуят феновете в секцията на стадиона. На трасето има някои много добри възможности за изпреварвания. Виждали сме още редица различни стратегии, както и променливи атмосферни условия. Надморската височина на Мексико Сити определено влияе върху колите и съответно настройването им, което на свой ред оказва ефект върху гумите.“