Начало Формула 1 ГП на Мексико – коментари преди старта

ГП на Мексико – коментари преди старта

1170
0

Гран при на Мексико е 18-и кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Надпреварата се провежда на Аутодромо Ерманос Родригес. Трасето в Мексико Сити има богата история и е кръстено на прочутите братя Рикардо и Педро Родригес.

Пистата бе преобразена за завръщането си в календара през 2015 г. Конфигурацията следва в голяма степен оригиналния вариант, използван в периодите 1963-1970 и 1986-1992 г. Най-големите промени бяха серията завои от първи до трети и преработените криви в стадиона, намиращ се в прочутия Пералтада.

През 2018 г. Люис Хамилтън спечели петата си титла на Аутодромо Ерманос Родригес и този уикенд има шанс да вземе шеста корона в F1 кариерата си.

Гран при на Мексико в числа

Дължина на пистата – 4,304 км

Брой завой – 17 (10 десни, 7 леви)

Брой обиколки – 71

Състезателна дистанция – 305,354 км

Ограничение на скоростта в питлейна – 80 км/ч

Валтери Ботас държи рекорда за обиколка на Аутодромо Ерманос Родригес – 1:18.741 мин, даден през 2018 г. с Мерцедес

Даниел Рикиардо държи рекорда за обиколка в квалификация на Аутодромо Ерманос Родригес – 1:14.759 мин, даден през 2018 г. в Q3

Пирели ще предостави на отборите от Формула 1 средните по твърдост гуми от гамата си

C2, C3 и C4 ще са съответно хард, медиум и софт за надпреварите в Мексико и САЩ. Селекцията е от малко по-твърди смеси в сравнение с миналогодишния избор. През 2018 г. Гран при на Мексико бе спечелена от Макс Верстапен (Ред Бул) с две спирания в бокса. Състезанието бе повлияно от виртуален сейфти кар, а екипите се спряха на доста различни стратегии. 5 от класиралите се в топ 10 пилоти бяха с по 1 питстоп, но спечелилите точки заложиха на общо 6 различни стратегически варианта. Класиралият се пети Валтери Ботас (Мерцедес) например направи 3 спирания в пита.

„Надпреварата в Мексико винаги е била трудна и непредсказуема, но с фантастична атмосфера“, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола. „Пилотите всъщност могат да чуят феновете в секцията на стадиона. На трасето има някои много добри възможности за изпреварвания. Виждали сме още редица различни стратегии, както и променливи атмосферни условия. Надморската височина на Мексико Сити определено влияе върху колите и съответно настройването им, което на свой ред оказва ефект върху гумите.“