Начало Формула 1 ГП на Русия – коментари преди старта

ГП на Русия – коментари преди старта

2214
0

Гран при на Русия е 16-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Провежда се на пистата Сочи Аутодром, която се намира в Олимпийския комплекс в Сочи.

По принцип Гран при няма особено голяма история в Източна Европа. В Санкт Петербург да проведени две състезания – през 1913 и 1914 г. И двете са спечелени от Мерцедес съответно с Георги Суворин и Вили Шол. През 80-те години на XX век се говори за провеждането на състезание от Формула 1. Бърни Екълстоун дори постига споразумение и Гран при на Съветския съюз получава дата в предварителния календар за 1983 г. Смъртта на Леонид Брежнев обаче слага край на плановете, тъй като новото ръководство на страната отказва да ги изпълни. Първото състезание зад Желязната завеса всъщност е Гран при на Унгария през 1986 г.

Преговорите за състезание в Русия са възобновени в началото на XXI век. В крайна сметка е сключен договор и стартът в Сочи се провежда от 2014 г. насам.

Гран при на Русия в числа

Дължина на пистата – 5,848 км

Брой завои – 18

Брой обиколки – 53

Състезателна дистанция – 309,745 км

Ограничение на скоростта в питлейна – 60 км/ч

Валтери Ботас държи рекорда за обиколка в Сочи – 1:35.861 мин, даден през 2018 г. с Мерцедес

Валтери Ботас държи рекорда за обиколка в квалификация в Сочи – 1:31.387 мин, даден през 2018 г. в Q3

Пистата в Сочи има много гладък асфалт

В първото състезание през 2014 г. Нико Розберг с Мерцедес на практика изкара цялата дистанция с един комплект гуми. От тогава досега настилката претърпя известна еволюция и вече е по-груба, но въпреки това не натоварва особено гумите. Най-сериозният завой е трети, тъй като лявата крива има няколко връхни точки. Той има известна прилика с прочутия осми завой от трасето Истанбул парк в Турция.

За предходното издание на Гран при на Русия Пирели предостави на отборите по-меки гуми в сравнение с тазгодишната селекция. През предстоящия уикенд екипите ще могат да избират от типовете C2, C3 и C4, съответно като хард, медиум и софт. Те са средните по твърдост в гамата на Пирели.

Най-често използваната стратегия е с един питстоп. Тимът на Мерцедес е спечелил абсолютно всяка една Гран при, проведена в Русия, включително проведените през 1913 и 1914 г.!

„Интересно ще е да видим промените след връщането на руския старт през есента”, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола.