Гран при на Великобритания е десети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Надпреварата е на едно от класическите трасета в календара – Силвърстоун, където се провежда първият старт в историята на първенството.
Kings of Britain! ???
Silverstone was also where @ScuderiaFerrari scored their first-ever F1 win in 1951! #BritishGP ?? #F1 (? 2004) pic.twitter.com/zMEl5BtsIE
— Formula 1 (@F1) July 9, 2019
Гран при на Великобритания в числа
Дължина на пистата – 5,891 км
Брой обиколки – 52
Състезателна дистанция – 306,198 км
Ограничение на скоростта в питлейна – 80 км/ч
Люис Хамилтън държи рекорда за обиколка на Силвърстоун – 1:30.621 мин, даден през 2017 г. с Мерцедес
Люис Хамилтън държи рекорда за обиколка в квалификация на Силвърстоун – 1:25.892 мин, даден през 2018 г. в Q3 с Мерцедес
Lewis can overtake the great Jim Clark this Sunday#BritishGP ?? #F1 pic.twitter.com/zlIHqm5d9a
— Formula 1 (@F1) July 9, 2019
За трети път този сезон (след Бахрейн и Испания) Пирели ще предостави трите си най-твърди типа гуми на отборите от Формула 1
C1, C2 и C3 (съответно като хард, медиум и софт) ще са на разположение на екипите по време на уикенда за Гран при на Великобритания. Гумите са подложени на сериозни натоварвания на английското трасе. Бързите завои допринасят в голяма степен за това – особено поредицата Маготс-Бекетс-Чепъл, където пилотите преминават на пълна газ.
Цялата писта бе преасфалтирана преди тазгодишната Гран при, за да се изгладят някои неравности и да се подобри отводнителната система. Според Пирели новата настилка може да доведе до още по-силни времена. Най-доброто постижение за обиколка на настоящата конфигурация е на Хамилтън от миналогодишната квалификация.
Типично за Англия, времето ще е трудно предвидимо. Отборите трябва да са подготвени за всичко, тъй като в предишни издания на надпреварата се е случвало в един и същи уикенд да е много топло и след това да се излее пороен дъжд.
През 2018 г. по време на състезанието на Силвърстоун бяха използвани стратегии с едно и две спирания в бокса. Необичайно за този старт, работата на тимовете бе повлияна от две излизания на кола за сигурност. Всички пилоти, направили втори питстоп, го изпълниха при втория сейфтикар. Тази тактика помогна на Себастиан Фетел (Ферари) да спечели.
„Новият асфалт е положен наскоро и ще е интересно да видим какво влияние ще има върху състезанието. Може да се окаже, че писта, която вече е бърза, ще стане още по-бърза. Предоставяме на практика същите типове гуми, каквито бяха на разположение на тимовете и миналата година. Те би трябвало да се справят добре с натоварванията в завоите – едни от най-високите в календара редом с писти като Спа и Сузука”, отбеляза спортният директор на Пирели Марио Изола.