Пилотът на Мерцедес Люис Хамилтън триумфира в Гран при на Айфел на пистата Нюрбургринг. Втори финишира Макс Верстапен от тима на Ред Бул, а последното място на подиума бе за Даниел Рикиардо от Рено.
Температурата на въздуха в надпреварата бе 9 градуса, а тази на асфалта 15. Вероятността за дъжд на пистата Нюрбургринг беше 40 %. Всички пилоти от челната десетка стартираха с гуми софт.
На старта най-добро потегляне направи Хамилтън, но двамата с Ботас излязоха извън трасето на завой номер едно и Ботас си върна лидерската позиция. Зад тях Верстапен опази третото място от атаката на Льоклер. В днешната Гран при на Айфел Кими Райконен подобри рекорда на Рубенс Барикело за най-много стартове във F1.
Formation lap is under way!
Congratulations, Kimi
#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/wjoNL5GLZX
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
LIGHTS OUT AT THE NURBURGRING!
Hamilton out-starts Bottas, but the poleman maintains the lead#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/0zq55DS9gK
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
5 обиколки след началото на състезанието Ботас отвори разлика от секунда и половина пред своя съотборник и завъртя най-бързия тур за 1:32.211. Трети бе Верстапен, следван от Льоклер, който се защитаваше от Даниел Рикиардо. Обиколка по-късно Даниел атакува Шарл на старт- финалната права, но пилотът от Монако запази четвъртото място. Ромен Грожан се оплака че е минал върху чакъл оставен от болидите пред него.
Romain reporting flying gravel thrown up by cars in front has flown into the cockpit and is causing discomfort to his hand. #HaasF1 #EifelGP pic.twitter.com/a6eaVgnQ2N
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 11, 2020
Първия състезател който влезе в бокса бе Алекс Албон. Пилотът на Ред Бул смени своите меки гуми със средно твърди. В същото време Даниел Рикиардо мина пред Шарл Льоклер в завой номер две.
LAP 8/60
Albon it the first to pit, taking the medium tyres#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/vkYhMjMHgj
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
LAP 10/60
After several laps chasing, Ricciardo blasts past Leclerc for P4
#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/dHP3mg3Zh1
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Няколко обиколки по-късно в бокса влезе и Льоклер, а съотборника му Себастиан Фетел се завъртя в подхода към първи завой. Обиколка по-късно немският състезател влезе в бокса и сложи гуми хард. В челото Люис Хамилтън атакува Ботас, който блокира предна дясна гума в завой номер едно и Люис се възползва от неговата грешка. В края на обиколката Ботас влезе в пита и сложи гуми медиум.
13/60
Flat stop for VB and calls to box.
Lewis takes the lead as VB pits for fresh rubber. #EifelGP pic.twitter.com/Brnvs9kgy5
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 11, 2020
В подхода към първи завой Кими Райконен се удари с Джордж Ръсел. Кими повреди окачването на Ръсел, който отпадна от състезанието и предизвика виртуална кола за сигурност. От това се възползваха повечето пилоти на трасето, включително Хамилтън и Верстапен.
LAP 14/60
Raikkonen oversteers at Turn 1 and makes some pretty dramatic contact with George Russell
#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/UyvGSI3sti
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Virtual Safety Car
Max pits from P2 and receives a fresh set of mediums
A super stop from the pit crew gets him closer to HAM
#EifelGP
#ChargeOn
pic.twitter.com/p06MAkHEzx
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 11, 2020
След отмяната на виртуалния сейфти кар Данил Квят удари Алекс Албон и загуби своето предно крило. Това доведе до жълти флагове на трасето, а полситъра Валтери Ботас се оплака от загуба на мощност и обиколка след това финландецът се прибра в бокса и отпадна.
LAP 17/60
Kvyat and Albon come together, and the AlphaTauri racer loses his front wing
He has a whole lap to run to get back#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/HJoiEzxtaT
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Nooooo
PU issues force @ValtteriBottas to retire the car. His #EifelGP is over. pic.twitter.com/lWb6IZp17k
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 11, 2020
20 обиколки след старта на Нюрбургринг Хамилтън водеше с преднина от около 2 секудни и половина пред Верстапен, следвани Ландо Норис, Серхио Перес и Естебан Окон, който не бяха спрели в бокса. Верстапен записа най-бързия тур, но Хамилтън подобри неговото постижение. Междувременно Кими Райконен получи наказание от 10 секунди заради удара с Джордж Ръсел на завой номер едно.
Kimi gets a 10 secs penalty for the collision with RUS. #EifelGP
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) October 11, 2020
Естебан Окон получи повреда в спирачките на своята кола и прекрати участието си в състезанието. Алекс Албон също получи наказание от 5 секунди, но пилота на Ред Бул спря в бокса и отпадна.
LAP 23/60
Esteban Ocon becomes retirement number three#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/Nh9MXPZcZg
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
LAP 25/60
Albon pits, but instead comes in to retire! Four cars now our of this race#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/pfWFtH1DTF
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
От липса на мощност се оплака Ландо Норис от Макларън. Плътно зад него бе Серхио Перес, но мексиканеца влезе в пита и смени гумите си.
След първите 30 обиколки начело продължи да е Хамилтън, втори на около 5 секунди се движеше Верстапен, следван от Ландо Норис, който продължи да се оплаква от загуба на мощност. След бокса на Норис третата позиция зае Даниел Рикиардо. Четвърти стана Льоклер, а зад него Серхио Перес изпревари британския пилот на Макларън.
Ok, one car left out there. Let’s give it all we got!
LH clocks another fastest lap as we near the halfway mark at the Nürburgring!!
#EifelGP pic.twitter.com/Xf10SqH3RP
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 11, 2020
LAP 32/60
Perez sweeps past Norris to take P5 #EifelGP
#F1 pic.twitter.com/Frx5m5t3gd
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Няколко тура по-късно пилотът на Рейсинг Пойнт изпревари Льоклер, но състезателят на Ферари веднага си върна позицията.
LAP 34/60
Perez gets Leclerc for fourth, but Leclerc gets right back past him at Turn 1!#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/v7I36FMnrG
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Перес отново изпревари Шарл и зае четвъртата позиция. Пилотът от Монако отново мина през бокса и сложи нови гуми медиум и излезе зад Джовинаци, Фетел и Райконен. Няколко тура след това Льоклер изпревари пилотите на Алфа Ромео и съотборника си Фетел и стана седми.
#Charles16 pitting again, he’s back on track in P8. #Seb5 P7. 22 laps to go. #EifelGP
pic.twitter.com/PtznAHGG9T
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 11, 2020
Отпред Хамилтън увеличи аванса си пред Макс, а Рикиардо бе трети,а Себастиан Фетел направи второ спиране в бокса и излезе с гуми софт.
TOP 10 (LAP 41/60)
How things stand as we enter the final act of our Nurburgring showdown
#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/YDTRe2d9ut
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
44 обиколки след старта на Гран при на Айфел Ландо Норис отпадна след повреда в своя Макларън. Това доведе до излизане на сейфти кар. От това се възползваха почти всички състезатели смениха своите гуми.
Unfortunately, Lando is forced to retire from the #EifelGP.
We keep pushing with Carlos. pic.twitter.com/oIVOBjyxLT
— McLaren (@McLarenF1) October 11, 2020
SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 44/60)
Lando Norris retires after battling car troubles for the majority of the race#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/jWVVH92TuJ
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
В същото време лиерите в състезанието Люис Хамилтън и Макс Верстапен се оплакаха от ниската скорост на колата на сигурност.
TOP TEN (UNDER SAFETY CAR)
Hamilton
Verstappen
Ricciardo
Perez
Sainz
Leclerc
Grosjean
Gasly
Hulkenberg
Giovinazzi#EifelGP#F1 pic.twitter.com/MoroFIx8Hl
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Най-добрата реакция на рестарта бе на Хамилтън, а Рикиардо атакува Верстапен, но не успя да го изпревари.
LAP 50/60
Hamilton nails the restart, as Ricciardo takes a look at Verstappen#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/m2FapRvw5E
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
The safety car comes in – Max does well to hold off RIC on colder tyres while Pierre battles it out in the midfield, currently P7 with Leclerc ahead 10 laps to go!#PoweredByHonda pic.twitter.com/6pUaKB7CQI
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) October 11, 2020
В дъното на 10 топ Льоклер бе изпреварен от Пиер Гасли, а Хамилтън завъртя най-бързата обиколка за 1:28.487. Шесткратният световен шампион подобри постижението си и записа 1:28.355 и отвори разлика от 3 секунди пред Макс Верстапен. В дъното на колоната Кевин Магнусен допусна грешка и бе изпреварен от Фетел и Райконен. В последните обиколки Люис продължи да е лидер и записа нова НБО- 1:28.145 , а Даниел Рикиардо и Серхио Перес водеха спор за последното място на подиума. Битката за последната точка бе между Антонио Джовинаци, Себастиан Фетел и Кими Райконен.
Lap 57 // Daniel is still P3… how’s your nerve. #RSspirit #EifelGP pic.twitter.com/0GqlggvDWf
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) October 11, 2020
В крайна смета Хамилтън записа своята победа номер 91, с която изравнява рекорда на Михаел Шумахер. Втори финишира Верстапен, който записа най-бързия тур в последната обиколка. Трети бе Рикиардо. а Серхио Перес остана четвърт. Пети и шести завършиха Карлос Сайнц и Пиер Гасли, а точки още взеха и Шарл Льоклер, Нико Хюлкенберг, Ромен Грожан и Антонио Джовинаци.
TOP TEN (LAP 60/60)
Hamilton
Verstappen
Ricciardo
Perez
Sainz
Gasly
Leclerc
Hulkenberg
Grosjean
Giovinazzi#EifelGP#F1 pic.twitter.com/1dxrZlT4za
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Your full classification after a memorable race at the ‘ring!
NINE teams score points! Including the first of the season for Grosjean and Giovinazzi
#EifelGP
#F1 pic.twitter.com/9Ajcuwx9K4
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020