Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън с победа на Нюрбургринг, Ботас аут след повреда

Хамилтън с победа на Нюрбургринг, Ботас аут след повреда

4183
0
Хамилтън Мерцедес
Люис Хамилтън, снимка Мерцедес
Пилотът на Мерцедес Люис Хамилтън триумфира в Гран при на Айфел на пистата Нюрбургринг. Втори финишира Макс Верстапен от тима на Ред Бул, а последното място на подиума бе за Даниел Рикиардо от Рено.

Температурата на въздуха в надпреварата бе 9 градуса, а тази на асфалта 15. Вероятността за дъжд на пистата Нюрбургринг беше 40 %. Всички пилоти от челната десетка стартираха с гуми софт.

На старта най-добро потегляне направи Хамилтън, но двамата с Ботас излязоха извън трасето на завой номер едно и Ботас си върна лидерската позиция. Зад тях Верстапен опази третото място от атаката на Льоклер. В днешната Гран при на Айфел Кими Райконен подобри рекорда на Рубенс Барикело за най-много стартове във F1.

5 обиколки след началото на състезанието Ботас отвори разлика от секунда и половина пред своя съотборник и завъртя най-бързия тур за 1:32.211. Трети бе Верстапен, следван от Льоклер, който се защитаваше от Даниел Рикиардо. Обиколка по-късно Даниел атакува Шарл на старт- финалната права, но пилотът от Монако запази четвъртото място. Ромен Грожан се оплака че е минал върху чакъл оставен от болидите пред него.

Първия състезател който влезе в бокса бе Алекс Албон. Пилотът на Ред Бул смени своите меки гуми със средно твърди. В същото време Даниел Рикиардо мина пред Шарл Льоклер в завой номер две.


Няколко обиколки по-късно в бокса влезе и Льоклер, а съотборника му Себастиан Фетел се завъртя  в подхода към първи завой. Обиколка по-късно немският състезател влезе в бокса и сложи гуми хард. В челото Люис Хамилтън атакува Ботас, който блокира предна дясна гума в завой номер едно и Люис се възползва от неговата грешка. В края на обиколката Ботас влезе в пита и сложи гуми медиум.

В подхода към първи завой Кими Райконен се удари с Джордж Ръсел. Кими повреди окачването на Ръсел, който отпадна от състезанието и предизвика виртуална кола за сигурност. От това се възползваха повечето пилоти на трасето, включително Хамилтън и Верстапен.

След отмяната на виртуалния сейфти кар Данил Квят удари Алекс Албон и загуби своето предно крило. Това доведе до жълти флагове на трасето, а полситъра Валтери Ботас се оплака от загуба на мощност и обиколка след това финландецът се прибра в бокса и отпадна.

20 обиколки след старта на Нюрбургринг Хамилтън водеше с преднина от около 2 секудни и половина пред Верстапен, следвани Ландо Норис, Серхио Перес и Естебан Окон, който не бяха спрели в бокса. Верстапен записа най-бързия тур, но Хамилтън подобри неговото постижение. Междувременно Кими Райконен получи наказание от 10 секунди заради удара с Джордж Ръсел на завой номер едно.

Естебан Окон получи повреда в спирачките на своята кола и прекрати участието си в състезанието. Алекс Албон също получи наказание от 5 секунди, но пилота на Ред Бул спря в бокса и отпадна.


От липса на мощност се оплака Ландо Норис от Макларън. Плътно зад него бе Серхио Перес, но мексиканеца влезе в пита и смени гумите си.

След първите 30 обиколки начело продължи да е Хамилтън, втори на около 5 секунди се движеше Верстапен, следван от Ландо Норис, който продължи да се оплаква от загуба на мощност. След бокса на Норис третата позиция зае Даниел Рикиардо. Четвърти стана Льоклер, а зад него Серхио Перес изпревари британския пилот на Макларън.

Няколко тура по-късно пилотът на Рейсинг Пойнт изпревари Льоклер, но състезателят на Ферари  веднага си върна позицията.

Перес отново изпревари Шарл и зае четвъртата позиция. Пилотът от Монако отново мина през бокса и сложи нови гуми медиум и излезе зад  Джовинаци, Фетел и Райконен. Няколко тура след това Льоклер изпревари пилотите на Алфа Ромео и съотборника си Фетел и стана седми.

Отпред Хамилтън увеличи аванса си пред Макс, а Рикиардо бе трети,а Себастиан Фетел направи второ спиране в бокса и излезе с гуми софт.

44 обиколки след старта на Гран при на Айфел Ландо Норис отпадна след повреда в своя Макларън. Това доведе до излизане на сейфти кар. От това се възползваха почти всички състезатели смениха своите гуми.

В същото време лиерите в състезанието Люис Хамилтън и Макс Верстапен  се оплакаха от ниската скорост на колата на сигурност.


Най-добрата реакция на рестарта бе на Хамилтън, а Рикиардо атакува Верстапен, но не успя да го изпревари.


The safety car comes in – Max does well to hold off RIC on colder tyres while Pierre battles it out in the midfield, currently P7 with Leclerc ahead 💪 10 laps to go!#PoweredByHonda pic.twitter.com/6pUaKB7CQI

— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) October 11, 2020

В дъното на 10 топ Льоклер бе изпреварен от Пиер Гасли, а Хамилтън завъртя най-бързата обиколка за 1:28.487. Шесткратният световен шампион подобри постижението си и записа 1:28.355 и отвори разлика от 3 секунди пред Макс Верстапен. В дъното на колоната Кевин Магнусен допусна грешка и бе изпреварен от Фетел и Райконен. В последните обиколки Люис продължи да е лидер и записа нова НБО- 1:28.145 , а Даниел Рикиардо и Серхио Перес водеха спор за последното място на подиума. Битката за последната точка бе между Антонио Джовинаци, Себастиан Фетел и Кими Райконен.

В крайна смета Хамилтън записа своята победа номер 91, с която изравнява рекорда на Михаел Шумахер. Втори финишира Верстапен, който записа най-бързия тур в последната обиколка. Трети бе Рикиардо. а Серхио Перес остана четвърт. Пети и шести завършиха Карлос Сайнц и  Пиер Гасли, а точки още взеха и Шарл Льоклер, Нико Хюлкенберг, Ромен Грожан и Антонио Джовинаци.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter