Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гран при на Австралия в Мелбърн открива шампионата за 14-и път

Гран при на Австралия в Мелбърн открива шампионата за 14-и път

64
0
Гран при на Австралия
  • – Петима световни шампиони ще се състезават тази година във Формула 1: Михаел Шумахер (шампион през 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 г.), Фернандо Алонсо (2005, 2005 г.), Люис Хамилтън (2008 г.), Дженсън Бътън (2009 г.) и Себастиан Фетел (2010 г.). За последен път това се е случило през 1970 г. – на грида тогава са Джак Брабам (1959, 1960 и 1966 г.), Дени Хълм (1967 г.), Джон Съртис (1964 г.), Греъм Хил (1962, 1968 г.) и Джеки Стюарт (1969, 1971 и 1973 г.).
  • – Себастиан Фетел е най-младият шампион в историята на спорта. Той държи още рекордите за най-млад пилот, спечелил полпозишън и надпревара. Състезателят на Ред Бул освен това е едва вторият германец, триумфирал с короната във Формула 1. Великобритания има най-много световни шампиони в спорта – 10, следвана от Бразилия и Финландия с по трима.
  • – Гран при на Австралия ще е старт №173 за Ник Хайдфелд. Ако германецът спечели победа този сезон, ще стане пилотът с най-много надпревари преди първи успех в Гран при. В момента това е Марк Уебър, спечелил за първи път състезание след 131 старта.
  • – Михаел Шумахер е единственият пилот, печелил три поредни пъти Гран при на Австралия – през 2000, 2001 и 2002 г. Последните две състезания – през 2009 и 2010 г. – бяха спечелени от Дженсън Бътън.
  • – Само два града са били домакини на Гран при на Австралия – Аделаида (от 1985 до 1995 г.) и Мелбърн (от 1996 г. досега).
  • – Мелбърн е бил домакин на първия старт за сезона 13 пъти до настоящия момент.
  • – Броят спирания в бокса за смяна на гуми ще се увеличи драстично през 2011 г. Новите гуми на Пирели, завръщащи се в спорта след 20-годишно отсъствие. Италианците са изчислили, че миналия сезон са били направени 28 питстопа в Мелбърн. Най-много (досега) на Албърт парк са били 49 – през 2004 г.
  • – Четирима са новите пилоти във Формула 1 за сезон 2011 г. Пастор Малдонадо ще е зад волана на Уилямс FW33 и е първият венецуелец в спорта след Джони Чекото (1984 г.). Мексиканецът Серхио Перес бе привлечен в Заубер, а последният негов сънародник в Гран при бе Ектор Ребаке (1981 г.). Жером ДАмброзио стана част от Върджин и ще е първият белгиец в F1 след Филип Адамс (1994 г.). Пол ди Реста е вече добре познато име от други автомобилни категории – британецът е във Форс Индия. 58 състезатели са печелили точки в дебютната си Гран при от създаването на шампионата през 1950 г.

 

Сам Майкъл (технически директор на Уилямс):

– Мелбърн е типична улична писта. Ще е интересно точно там да се състезаваме за първи път с гумите Пирели, макар че точно те няма да са под такова напрежение, каквото ще изпитат на други, по-високоскоростни трасета през сезона. Албърт парк се променя неимоверно много в течение на уикенда – в началото асфалтът е хлъзгав, но нивото на сцепление постепенно се качва с наслагването на гума.

 

Джеймс Кий (технически директор на Заубер):

– Албърт парк е чудесна писта за първо състезание от календара. Температурата на асфалта вероятно ще е по-висока от всички досега през зимните тестове и ще е интересно какво ще се случи при ситуация, в каквато никой не е изпадал до момента. Форматът на уикенда ще е малко по-различен, като се има предвид, че гумите са с доста по-ниска издръжливост, отколкото сме свикнали. Самата писта е наполовина улично трасе. Конфигурацията включва няколко шикана в началото, няколко средно- до високоскоростни завои в средата и последната част от обиколката. Асфалтът там доста яде гумите, особено задните, а трасетата, на които тествахме досега, тормозеха повече предните. Така че балансът на не една кола може да се промени чувствително в Мелбърн. А ако температурите са по-високи, ще трябва да внимаваме и за задните гуми.