Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер с великолепен първи успех в F1 кариерата си

Льоклер с великолепен първи успех в F1 кариерата си

3875
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник на Спа-Франкоршамп

Шарл Льоклер спечели първата победа в кариерата си на пилот във Формула 1 и донесе първия успех за сезона на Ферари. Младият пилот от Монако издържа натиска на Люис Хамилтън в последните обиколки и стигна до успеха, който посвети на своя приятел Антоан Юбер. Героят на холандската публика Макс Верстапен се удари с Кими Райконен на първия завой и отпада още в самото начало.

Трети завърши Валтери Ботас, а зад него финишира Себастиан Фетел, който износи най-бързо своите стартови гуми софт, смени пръв с медиум, които също се предадоха и направи втори стоп за меки. Феноменален дебют за тима на Ред Бул направи Алекс Албон който завърши пети. Зад него се наредиха Серхио Перес, Данил Квят, Нико Хюлкенберг, Пиер Гасли и Ланс Строл. Петата позиция до самия край държеше в ръцете си Ландо Норис от тима на Макларън, но повреда го спря в началото на последната обиколка и остана 11-ти.

Стартовият ред бе силно променен след множество наказания за сменени компоненти в задвижващите системи. Зад пилотите на Ферари и Мерцедес потегляха Макс Верстапен и Кими Райконен, Серхио Перес и Кевин Магнусен. Роберт Кубица стартира от пита, защото след повредата в мотора вчера в тима решиха да сменят още предното крило и други елементи.

След минутата мълчание в памет на загиналия вчера Антоан Юбер започна процедурата по стартиране с 40% вероятност за дъжд. На старта само последните няколко пилоти избраха да стартират с медиум и обърната стратегия. Най-предно класиран от тях бе 13-ият Джордж Ръсел, следван от 17-ия Алекс Албон, който дебютира днес като пилот на Ред Бул.

На старта Хамилтън изпревари Фетел, който обаче си върна второто място зад лидера Льоклер на Ле Комб

Зад тях Макс Верстапен тръгна лошо и пред него Кими Райконен затвори Сурс. Удариха се и с повреди Макс стигна до Червената вода, на която излетя в предпазната стена от гуми и за него състезанието приключи за разочарование на публиката.

На пистата се появи кола за сигурност, а зад нея се наредиха Льоклер, Фетел, Хамилтън, Ботас и промъкналия се напред след мелето на първия завой Ландо Норис. Следваха пилотите на Хаас Грожан и Магнусен пред Перес и Гасли. Кими спря за да смени носа на болида, а Сайнц го последва, но колата угасна. Някак потегли, но след това спря край пистата в зоната за сигурност на последния завой навръх рождения си ден.

Състезанието бе рестартирано след 4-ия от 44 тура

Льоклер веднага направи най-бърза обиколка и дръпна с 1,8 сек за 2 обиколки. Люис пък опита отново да притисне Фетел, за когото каза, че не е така бърз. Малко по-назад Перес притискаше Магнусен. В 10-ата обиколка мексиканецът успя да го изпревари в края на правата Кемъл преди Ле Комб. Малко след това същото направи и Ланс Строл с втората кола на Рейсинг Пойнт. Антонио Джовинаци и Алекс Албон, който бе с медиум, на свой ред го изпревариха.

Хамилтън бе на по-малко от секунда зад Фетел, но Ферари имаха своето предимство на правите

Льоклер пък пресече шикана, но само увреди състоянието на гумите си без да загуби много, а комисарите не намериха причина за наказание.

В 14-ата обиколка Гасли бе първият пилот, който спря за смяна гумите софт. Фетел пръв от лидерите спря и смени за 2,5 сек като сложи медиум. Същото сториха и пилотите на Рейсинг Пойнт. С новите гуми те бързо си пробиваха отново път напред, като Перес изпревари заедно с Гасли Кими от двете му страни на Кемъл. Последва поредната битка с контакт между Гасли и Магнусен.

След спирането на Фетел Хамилтън имаше най-после чиста писта пред себе си, за да ликвидира разликата от 1,3 сек, която го делеше от Себ преди смените

Но с медиум германецът бързо постигна отлична скорост и реално избяга напред. Темпото му позволи да скъси дори дистанцията до Льоклер, който оставаше на пистата и след 20-ия тур дистанцията бе под 16 сек. Между тях бяха Хамилтън и Ботас. В 19-ата обиколка публиката стана на крака и ръкопляска в чест на Юбер, чийто състезателен номер бе 19.

В 21-ата обиколка в бокса спря и Льоклер и излезе зад Фетел, а напред останаха пилотите на Мерцедес

Но и те трябваше да направят своите спирания и Хамилтън загуби над 1 сек, но остана пред Ботас.

В средата на състезанието Фетел бе лидер, но от 4 преднината му пред Льоклер стана 2,1 сек. На 6,4 сек бе Хамилтън пред Ботас, Норис и Джовинаци.

Льоклер получи съобщение, че ще се върне след стопа зад Фетел, но „всичко ще е наред до края на състезанието.

Още в 27-ата обиколка Себастиан получи обаждане да пусне Шарл напред и го направи преди Червената вода. След това каза по радиото, че използваните в 6 обиколки повече гуми медиум няма да издържат до края и Хамилтън ще се разходи покрай него. Решението бе Фетел да остана на пистата пред по-бързия Хамилтън, а Льоклер бе напред като много внимаваше за своите гуми. Ботас също получи обаждане да пази гумите.

В 31-ата обиколка Хамилтън изпревари Фетел в Ле Комб, но при дистаниця от 6,3 сек зад Льоклер

Оставаха 12 тура. В 34-ата обиколка Себастиан спря за втори път и сложи отново софт за последните 10 тура. Върна се четвърти, а в средата красив двубой водеха Албон и Даниел Рикиардо, който също имаше проблеми на старта. Алекс изпревари по-опитния си съперник и получи аплодисментите в бокса на Ред Бул. След това задмина и Квят, заемайки седмата позиция, а стартира 17-ти!

В последните 5 обиколки Люис Хамилтън натисна, за да стопи преднината на Льоклер от около 5 сек. Петкратният шампион бе супер бърз във втория сектор и почти навакса, но двамата влязоха в последния тур с 1,5 сек разлика и Льоклер удържа победата! В последната обиколка от пистата излетя Джовинаци, а отличният днес Норис имаше проблеми и остана блокиран на стартовата права и потъна в класирането до 11-то място.