Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гран при на Бразилия: Последната битка е за втората позиция при конструкторите

Гран при на Бразилия: Последната битка е за втората позиция при конструкторите

130
0
Люис Хамилтън,Фернандо Алонсо

Последната нерешена, но сериозна битка в тазгодишния шампионат на Формула 1 е за втората позиция в класирането при конструкторите. Борбата е от една страна за престижа кой ще е най-добър от останалите – при положението, че Ред Бул са недостижими, а от друга – за разликата в дела от доходите, възлизаща на близо 20 милиона евро.

Двубоят е между Мерцедес и Ферари, като тимът от Бракли е в подем, докато Скудерията не се е отказала, но в последните изявления се прокрадна известно съмнение дали целта е постижима. Те са съответно втори и трети в момента в подреждането, като Мерцедес са с аванс от 15 точки.

След надпреварата в САЩ Фернандо Алонсо отбеляза, че на пистата до Остин му бе трудно не само да влезе в Q3, но и да се класира в точките. Той спечели второто място при пилотите и от тима заявиха, е постижението му е страхотно, но и че за следващия сезон ще е абсолютно задължително да се направи силен автомобил.

Жизненоважно е да направим добра кола (за догодина). Разочарованието на Алонсо е и наше разочарование. Ако не сме в състояние да дадем силен или достатъчно бърз болид на пилот, който винаги се бори страшно много, в точния момент, то тогава е много важно да се съсредоточиш върху развитието на автомобила в бъдеще – заяви шефът на Ферари Стефано Доменикали. – Темпото в състезанието (в Остин) бе добро, но се налага да поддържаш дистанция спрямо болида отпред, тъй като иначе повреждаш гумите и нямаш шанс да атакуваш. Това е проблемът, когато се стартира постоянно от по-задни позиции.

Доменикали призна също така, че Ферари всъщност не направиха каквато и да е крачка напред в развитието си през втората половина на състезателната 2013-та:

Мерцедес например може да нямат развитие (като нови компоненти), но подобриха (представянето си) повече от нас. Тоест случи се нещо, което трябва незабавно да поправим. Имаме седмица, за да анализираме информацията преди последната Гран при за сезона. Сигурен съм, че Фелипе [Маса] би искал да се справи на ниво в последния си старт с нас, а ние трябва да атакуваме Мерцедес и да се отбраняваме от Лотус.

Най-новото попълнение в техническия екип на Скудерията Джеймс Алисън даде надежда в Остин, заявявайки, че тимът има всичко необходимо, за да изпълни задачата си.

Ферари е невероятно престижен отбор във Формула 1 със сериозни ресурси и огромни очаквания – продължи той. – За този тим всъщност добър резултат е единствено победата. Това означава сериозно напрежение – трябва да съм сигурен, че изпълнявам моята част от работата за постигането на тази цел, която е напълно реалистична амбиция.

Алисън не дава срокове, в които тимът от Маранело ще се върне начело. Според запознати обаче той вярва, че това ще отнеме повече от един сезон и е осъществимо, ако му бъде позволено да работи без външна намеса.

Мерцедес са със значително по-силни резултати от Ферари в последните три надпревари. В рамките на Гран при на Индия, Абу Даби и САЩ отборът от Бракли спечели 61 точки (съответно 26, 21 и 14 в трите отделни надпревари), като в две от състезанията постигна подиуми – второ и трето място на Нико Розберг на Буд Интернешънъл и Яс Марина. За Ферари резултатът е 36 точки (12, 14 и 10 в отделните състезания).

Отборът ни направи в по-голяма степен солиден, отколкото впечатляващ уикенд в Остин, но все пак подобрихме позицията си в сравнение със съперниците в битката за второто място при конструкторите – коментира Рос Браун. – Целта ни на Интерлагос ще е да задържим това място.

Розберг отбеляза, че прогнозата за предстоящия уикенд е за променливо време. Според него това може да се окаже предимство за Мерцедес, тъй като F1 W04 върви добре на дъжд. Хамилтън пък сподели, че му е трудно да повярва колко бързо е дошъл последният старт от първия му сезон с тима:

Наясно сме какво трябва да постигнем този уикенд в Сао Пауло, всички са наистина решени да се справят и да сме втори при екипите в неделя следобед. В Остин направих добра надпревара и усещането бе страхотно, така че нямам търпение за Гран при на Бразилия – допълни английският пилот.