Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел пред Льоклер и Верстапен във втората тренировка в Бразилия

Фетел пред Льоклер и Верстапен във втората тренировка в Бразилия

3114
0
Интерлагос, Хосе Карлос Паче, Аутодромо Хосе Карлос Паче, Сао Пауло
снимка: Пирели

Пилотите на Ферари оглавиха класирането във втората свободна тренировка преди Гран при на Бразилия. Себастиан Фетел бе по-бърз от съотборника си Шарл Льоклер и бе пръв в подреждането. Трета позиция зае Макс Верстапен с Ред Бул.

Дъждът бе спрял и пистата изсъхваше, но в началото на втората сесия все още имаше мокри места по трасето. Температурата на въздуха бе 19 градуса, тази на пистата – 25 градуса. Рискът за валеж бе около 30%.

Отборите трябваше да наваксат загубеното в първата тренировка време и на изхода от питлейна се образува опашка. Изборът на гуми бе хард и софт. За уикенда в Бразилия Пирели предостави на F1 тимовете най-твърдите смеси от гамата си за 2019 г.

Валтери Ботас пръв от пилотите на големите екипи излезе, като от Мерцедес бяха избрали гуми хард. Първото време бе на Антонио Джовинаци – 1:11.744 мин (с медиум). Финландецът бе с почти цяла секунда по-бърз – 1:10.812 мин.

Само 5 минути след началото рейс контролът спря сесията заради катастрофа на Роберт Кубица

Пилотът на Уилямс катастрофира на излизане от втория завой и колата му се разби в предпазните мантинели. Полякът бързо излезе от колата, която обаче бе пострадала тежко – това означаваше край на тренировката за него.

Разчистването на трасето и изтеглянето на автомобила отнеха по-малко от 10 минути и работата бе възобновена. При подновяването на сесията Люис Хамилтън излезе за първи път на трасето – с гуми медиум. Със средната по твърдост смес Макс Верстапен оглави класирането с 1:10.051. Съотборникът му Алекс Албон, който бе най-бърз в първата тренировка, бе на 0,699 сек от него. Хамилтън даде по-силен тур от този на холандския пилот – 1:09.938 мин (-0,113 сек). Шарл Льоклер излезе трети, на 0,359 сек от англичанина.

Люис каза по радиото, че свалянето на предавки в колата му се случва прекалено агресивно. Въпреки това започна следващата си обиколка с най-добър първи сектор. Льоклер обаче бе още по-бърз и изпревари пилота на Мерцедес с 0,118 сек по-добро постижение.

Всички в челото бяха с медиум. 20 минути след началото най-добре класираният пилот с хард бе Ботас – шести

„Мисля, че започва да прекапва“, каза Хамилтън по радиото. От екипа му казаха малко след това, че губи време основно на правите. Междувременно Себастиан Фетел излезе пръв с 1:09.570 мин (също с медиум). От Рено съобщиха на Нико Хюлкенберг, че дори да забелязва капки дъжд, те не са нещо сериозно като валеж.

„Дъждът не се вижда на радара – достатъчно лек е, за да не се отбележи, но очевидно влияе на трасето“, казаха от Рейсинг Пойнт на Ланс Строл.

Около половин час след старта на вторите 90 минути за подготовка Верстапен се оказа сам на пистата. Макс искаше да направи няколко обиколки, за да събере повече данни, макар да отбеляза, че трасето е доста хлъзгаво.

Джордж Ръсел пръв сложи гуми софт, макар да не напредна много и с тях.

В средата на сесията повечето пилоти преминаха към най-меките гуми

Завъртане на Данил Квят доведе до моментно показване на жълти знамена на трасето, което съсипа бързи обиколки на няколко състезатели. Льоклер успя да излезе пръв, но за кратко, тъй като Фетел подобри времето му. Постижението на Себастиан бе 1:09.217 мин, Шарл бе на 0,021 сек зад него. Ботас бе трети, след като сложи меките гуми (+0,156 сек). Следваха Хамилтън, Верстапен, Кевин Магнусен, Даниел Рикиардо, Кими Райконен.

Верстапен на свой ред постигна подобрение със софт – трето време, на 0,134 сек от Фетел.

Антонио Джовинаци се обади по радиото, че губи мощност и го извикаха в пита. През последния половин час за подготовка в петък повечето пилоти бяха в дълги серии. От Ферари направиха пряко сравнение на гумите – Фетел бе със софт, Льоклер с медиум.

20 минути преди карирания флаг Пиер Гасли отби встрани на пистата заради проблем със задвижващата система Хонда в неговото Торо Росо.

През последните 10 минути от сесията единствените отсъстващи от пистата пилоти бяха Гасли и Кубица

И тя обаче не приключи нормално, след като Данил Квят излетя от пистата на същото място, на което в предходната тренировка катастрофира Албон. 6 минути преди карирания флаг рейс контролът я спря. С това петъчната подготовка приключи, като Фетел бе пръв, следван от Льоклер и Верстапен. Ботас зае четвъртата позиция пред Хамилтън, Магнусен, Рикиардо, Райконен. Топ 10 допълниха Албон и Сайнц.