Пилотите на Ферари оглавиха класирането във втората свободна тренировка преди Гран при на Бразилия. Себастиан Фетел бе по-бърз от съотборника си Шарл Льоклер и бе пръв в подреждането. Трета позиция зае Макс Верстапен с Ред Бул.
Дъждът бе спрял и пистата изсъхваше, но в началото на втората сесия все още имаше мокри места по трасето. Температурата на въздуха бе 19 градуса, тази на пистата – 25 градуса. Рискът за валеж бе около 30%.
Good news, race fans ?
Track is beginning to dry! ? Just in time for #FP2#MakeItCount #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/ecpRDhMWB0
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) November 15, 2019
Chances of rain this session are 30% ☔️?#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/ows2re81fO
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
Отборите трябваше да наваксат загубеното в първата тренировка време и на изхода от питлейна се образува опашка. Изборът на гуми бе хард и софт. За уикенда в Бразилия Пирели предостави на F1 тимовете най-твърдите смеси от гамата си за 2019 г.
Валтери Ботас пръв от пилотите на големите екипи излезе, като от Мерцедес бяха избрали гуми хард. Първото време бе на Антонио Джовинаци – 1:11.744 мин (с медиум). Финландецът бе с почти цяла секунда по-бърз – 1:10.812 мин.
Само 5 минути след началото рейс контролът спря сесията заради катастрофа на Роберт Кубица
Пилотът на Уилямс катастрофира на излизане от втория завой и колата му се разби в предпазните мантинели. Полякът бързо излезе от колата, която обаче бе пострадала тежко – това означаваше край на тренировката за него.
The Pole is okay and out of the car ?#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/ZGgyU1TaKu
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
Разчистването на трасето и изтеглянето на автомобила отнеха по-малко от 10 минути и работата бе възобновена. При подновяването на сесията Люис Хамилтън излезе за първи път на трасето – с гуми медиум. Със средната по твърдост смес Макс Верстапен оглави класирането с 1:10.051. Съотборникът му Алекс Албон, който бе най-бърз в първата тренировка, бе на 0,699 сек от него. Хамилтън даде по-силен тур от този на холандския пилот – 1:09.938 мин (-0,113 сек). Шарл Льоклер излезе трети, на 0,359 сек от англичанина.
Люис каза по радиото, че свалянето на предавки в колата му се случва прекалено агресивно. Въпреки това започна следващата си обиколка с най-добър първи сектор. Льоклер обаче бе още по-бърз и изпревари пилота на Мерцедес с 0,118 сек по-добро постижение.
Всички в челото бяха с медиум. 20 минути след началото най-добре класираният пилот с хард бе Ботас – шести
The @ScuderiaFerrari boys are warming to their task…
First @Charles_Leclerc then Sebastian Vettel goes quickest ?#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/3H4eGe6Wky
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
„Мисля, че започва да прекапва“, каза Хамилтън по радиото. От екипа му казаха малко след това, че губи време основно на правите. Междувременно Себастиан Фетел излезе пръв с 1:09.570 мин (също с медиум). От Рено съобщиха на Нико Хюлкенберг, че дори да забелязва капки дъжд, те не са нещо сериозно като валеж.
„Дъждът не се вижда на радара – достатъчно лек е, за да не се отбележи, но очевидно влияе на трасето“, казаха от Рейсинг Пойнт на Ланс Строл.
#DidYouKnow – Sector 1 and Sector 3 have over 75% of lap time at full throttle, but Sector 2 has less than 50%… #BrazilGP pic.twitter.com/jyHCmvHNoC
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 15, 2019
Около половин час след старта на вторите 90 минути за подготовка Верстапен се оказа сам на пистата. Макс искаше да направи няколко обиколки, за да събере повече данни, макар да отбеляза, че трасето е доста хлъзгаво.
Джордж Ръсел пръв сложи гуми софт, макар да не напредна много и с тях.
В средата на сесията повечето пилоти преминаха към най-меките гуми
Завъртане на Данил Квят доведе до моментно показване на жълти знамена на трасето, което съсипа бързи обиколки на няколко състезатели. Льоклер успя да излезе пръв, но за кратко, тъй като Фетел подобри времето му. Постижението на Себастиан бе 1:09.217 мин, Шарл бе на 0,021 сек зад него. Ботас бе трети, след като сложи меките гуми (+0,156 сек). Следваха Хамилтън, Верстапен, Кевин Магнусен, Даниел Рикиардо, Кими Райконен.
Верстапен на свой ред постигна подобрение със софт – трето време, на 0,134 сек от Фетел.
Friday rush hour! #BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/8OXvjTOeoN
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
Антонио Джовинаци се обади по радиото, че губи мощност и го извикаха в пита. През последния половин час за подготовка в петък повечето пилоти бяха в дълги серии. От Ферари направиха пряко сравнение на гумите – Фетел бе със софт, Льоклер с медиум.
20 минути преди карирания флаг Пиер Гасли отби встрани на пистата заради проблем със задвижващата система Хонда в неговото Торо Росо.
Game over in FP2 for @PierreGASLY #BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/cbhOKDPxeo
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
През последните 10 минути от сесията единствените отсъстващи от пистата пилоти бяха Гасли и Кубица
И тя обаче не приключи нормално, след като Данил Квят излетя от пистата на същото място, на което в предходната тренировка катастрофира Албон. 6 минути преди карирания флаг рейс контролът я спря. С това петъчната подготовка приключи, като Фетел бе пръв, следван от Льоклер и Верстапен. Ботас зае четвъртата позиция пред Хамилтън, Магнусен, Рикиардо, Райконен. Топ 10 допълниха Албон и Сайнц.
? RED FLAG ?@kvyatofficial is off#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/5Xdy55bvKL
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
FP2 CLASSIFICATION: A good session for @ScuderiaFerrari #BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/1oU9q9bNae
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019