– Дължина на пистата – 5,451 км; дължина на състезанието – 56 обиколки (305,066 км); рекорд на пистата: Михаел Шумахер (Ферари, 2004 г.) 1:32.238 мин.
– Пистата е разположена на 30 км северозападно от Шанхай. Капацитетът й е 200 000 зрители.
– Гран при на Китай е част от календара на Формула 1 от 2004 г. В досегашните й 7 издания има 7 различни победители – нещо наистина уникално за надпревара от F1. Шестима от тях: Рубенс Барикело, Фернандо Алонсо, Михаел Шумахер, Люис Хамилтън, Себастиан Фетел и Дженсън Бътън – ще участват и този сезон в надпреварата. Единствено Кими Райконен не е в F1.
– Трасето претърпя няколко промени от старта през 2010 г. досега: пресфалтиране на влизането в завои 1, 8, 11 и 14; ръбовете на левия бордюр в пети завой са променени за подобряване на дренажа; допълнителни работи по подобрение на дренажа са извършени след завой 16.
– Себастиан Фетел ще опита да спечели пета поредна Гран при (от края на миналия сезон досега). Световният шампион стартира пет от последните 6 Гран при от полпозишън.
– Пистата и прилежащите й сгради и съоръжения са построени за 18 месеца. Мястото по принцип бе блатисто и това изискваше полагането на 40 000 подпори (с височина между 40 и 80 метра), които да осигурят стабилна основа.
– Шанхай Интернешънъл е третата писта в портфолиото на немския архитект Херман Тилке. Негови са още трасетата в Абу Даби, Бахрейн, Китай, Турция, а сега работи и по това в Индия. Тилке е автор и на редица модификации по писти в Испания, Япония, Германия и Франция.
– Ник Хайдфелд е пилотът с най-много състезания във Формула 1 без победа – от дебюта му в Австралия през 2000 г. досега той e спечелил 8 втори и 5 трети места.
– Шанхай е с население от около 17 млн. души. Градът е основан през XI век и се превръща в център на китайската текстилна индустрия. След отварянето си за международна търговия през 1842 г. се развива като космополитен мегаполис и бизнес център.
– Китай е домакин на надпревара от Формула 1 вече почти десетилетие, но все още няма изявен пилот в автомобилните спортове. Най-известното име до момента е това на Хо-Пин Тунг – той се състезава с китайски лиценз и е правил тестове в F1, но е роден в Холандия.