Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гран при на Лас Вегас – възможни стратегии, налични гуми и коментари...

Гран при на Лас Вегас – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието

1021
0
Гран при на Лас Вегас, Лас Вегас
снимка: Андро Дюлгерян

Гран при на Лас Вегас е предпоследен кръг от сезон 2023 във Формула 1. Надпреварата се провежда на чисто нова писта в сърцето на прочутия град. Конфигурацията минава по улиците на Лас Вегас. В началото на уикенда това създаде проблеми заради извадена шахта. Първата тренировка бе спряна след броени минути, а последствията бяха сериозни.

От една страна бе изтъкнат още един пропуск в правилата. Болидът на Карлос Сайнц пострада много лошо от преминаването върху шахтата. Наложи се смяна на шаси и компоненти от задвижващата система. За смяната на батерията Сайнц бе наказан с 10 места назад на грида. От Ферари пледираха, че ситуацията не е по вина нито на пилота, нито на отбора. Стюардите признаха довода за правилен, но посочиха, че в правилата няма предвидени изключения.

Другите последствия ще са за Формула 1 и организаторите на Лас Вегас и тепърва ще се разбира какви точно ще са

Забавянето между първите две тренировки се проточи толкова, че накрая останалите зрители бяха изгонени с полиция. Адвокатска фирма обаче вече заведе колективен иск от името на 35 000 фенове, закупили билет само за първия ден от състезателния уикенд. Ръководството на F1 и организаторите в Лас Вегас на два пъти обясняваха причините, довели до извеждане на публиката и много внимателно избягваха постоянно извинение в пряк текст. Причината за това бе точно да не признават вина в ситуацията. Това явно не е попречило и разправията за отношението към феновете съвсем не е приключила. Искът е за $30 000 обезщетение на човек.

Шарл Льоклер ще потегли от полпозишън в Гран при на Лас Вегас. Ферари демонстрира страхотна скорост в квалификацията и Сайнц бе втори, но отива 12-ти заради наказанието си. От първи ред ще стартира Макс Верстапен.

На втора редица ще са Джордж Ръсел (Мерцедес) и Пиер Гасли (Алпин). Трети ред е зает от пилотите на Уилямс Алекс Албон и Логан Сарджънт.

Според доставчика на гуми Пирели вариантите за стратегия са четири – три с две спирания в бокса и един с един питстоп

И при трите варианта за два пита стартът е с гуми медиум, а вторият стинт е с хард. Разликата е в дължината на сериите – от началото за 15 или 17 обиколки. След това твърдите гуми са за до 34-ти, 37-ми или 40-ти тур. Разликата е в гумите, използвани за финалния стинт. Те могат да са хард, медиум или софт. Доста от пилотите отбелязаха, че имаха грейнинг след десетина обиколки до износване на гумите след серия от 13, но никой не е напълно уверен какви ще са условията в състезанието и как ще повлияят на гумите.

Вариантът с едно спиране в бокса в Гран при на Лас Вегас е със старт с медиум за 24 обиколки и след това хард до финала.