Гран при на Малайзия бе спряна в 9-ата от общо 56 обиколки заради връхлетяла пистата Сепанг буря. В този момент Люис Хамилтън водеше пред съотборника си в Макларън Дженсън Бътън и Серхио Перес (Заубер).
Сериозният дъжд се размина с тренировките и квалификацията, но небето бе покрито с облаци и светкавици присветваха над стартовата решетка, докато пилотите се подреждаха. Започна да припръсква, но все още не валеше силно, когато състезателите потеглиха за загряващата обиколка. Изборът на гуми бе интермедии, така че нямаше как да стане ясно дали решението на Фетел да сложи хард на финала на Q3 щеше да му донесе предимство в надпреварата.
Хамилтън този път направи добър старт и поведе пред Бътън. Големият губещ бе Шумахер, който се забави. Трети в първия завой бе Ромейн Грожан, но малко след това подпря Мерцедес-а на германеца, двамата се завъртяха и потънаха в колоната. По-назад Бруно Сена също излетя от трасето. Състезанието пък продължи само още обиколка за пилота на Лотус, изхвърчал и останал в зона за сигурност.
Така във втория тур Уебър бе зад Макларън-ите, следван от Фетел, Алонсо, Розберг, Малдонадо, Райконен, Кобаяши, Маса.
Фелипе пръв от пилотите на топтимовете влезе в бокса в 4-ия тур, за да сложи гуми за мокра писта. Обиколка по-късно го последваха Бътън и Алонсо, още тур след това – Хамилтън, Уебър и Фетел.
Кола за сигурност излезе на пистата в седмата от общо 56 обиколки, секунди след като Бътън съобщи на инженерите си, че последният сектор на Сепанг прилича на езеро. Хамилтън бе начело пред Дженсън, Перес (сложил мокри гуми много рано), Уебър, Алонсо, Фетел, Верн (без пит), Маса, Розберг, Картикеян (стартирал заедно с Де ла Роса директно с гумите за мокро). Според прогнозата времето можеше да остане толкова лошо в продължение на 30 минути и рейсдиректорът Чарли Уайтинг спря състезанието.