Гран при на Сингапур е кръг №17 от календара за сезон 2022 във Формула 1. Състезанието се провежда на уличната писта Марина Бей с дължина 5.065 км и 23 завоя. Това ще бъде първа надпревара на световния шампионат в островната държава от три години, тъй като предишните два сезона състезанието бе отменено заради пандемията от коронавирус.
Пирели ще предостави най-меките гуми от гамата си в Сингапур
Италианската компания ще заложи на смесите С3, С4 и С5, които са съответно хард, медиум и софт. Досега тази комбинация бе използвана в състезателните уикенди в Монако, Азербайджан, Канада и Австрия. От Пирели са подбрали смесите си така, че да отговарят на типичните характеристики на пистата Марина Бей. Също така те трябва да осигуряват високи нива на механично сцепление.
Тази година в Сингапур ще има нов асфалт. Той не е толкова гладък, колкото този, който обикновено се използва на уличните писти, тъй като е бил положен доста време преди самата Гран при. Съвсем очаквано трасето в залива Марина се използва през по-голямата част от времето от автомобилния трафик на страната. Настилката съдържа улично обзавеждане, което включва бели линии и капаци на шахти. Еволюцията на пистата се очаква да бъде висока, защото няма толкова поддържащи състезания, които да помогнат за полагането на повече гума по асфалта.
Състезанието за Голямата награда на Сингапур започва в 20 часа местно време (15:00 българско) и продължава около 2 часа.
Температурите на въздуха и асфалта като цяло са стабилни през по-голямата част от състезанието. Високите нива на влажност са голямо физическо предизвикателство за пилотите, автомобилите, а също и за гумите, които се влошават и започват да прегряват.
Времето в островната страна винаги е горещо и с огромна влажност поради близостта до екватора. Според предварителните прогнози се очаква да има дъжд и гръмотевични бури най-вече в събота и неделя.
Пистата Марина Бей отново ще има три DRS зони. Първата ще бъде разположена на старт-финалната права след завой №23. Втората както винаги се намира 50 метра след четвърти завой. Последният участък, в който може да се използва системата за намаляване на челното съпротивление е на изхода на завой №13. Очаква се новото поколение болиди в F1 да улесни изпреварванията на техничната писта в Сингапур.
„Цели два сезона пропуснахме зрелищното нощно действие по улиците на Сингапур! Сега използваме 18-инчови гуми, които имат напълно различна смес и структура в сравнение с използваните преди три години, както и с нов асфалт. Състезанието е почти като напълно ново за всички. В Сингапур всичко е свързано с бавните завои и максималното използване на сцеплението. Разполагаме с трите най-меки смеси за да има повече максимална скорост и сцепление. Грижата за задните гуми ще бъде от ключово значение. С оглед на склонността на най-новите автомобили към недозавиване, ще бъде още по-важно да се намери правилният баланс на настройките, за да се осигури силна предна част, без да се компрометира ускорението отзад“, сподели спортният директор на Пирели за F1 Марио Изола.
Max Verstappen has never won in Singapore but if he does this weekend he could clinch the world title 🌎🏆@ChrisMedlandF1 looks at the storylines in the spotlight as we return to Marina Bay for the first time since 2019 🙌#SingaporeGP #F1 https://t.co/njlc3FYW5z
— Formula 1 (@F1) September 26, 2022