Начало Избрани Гран при на Япония – възможни стратегии, налични гуми и коментари по...

Гран при на Япония – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието

728
0
Гран при на Япония 2023
снимка, Пирели

Гран при на Япония е кръг №16 от световния шампионат на Формула 1 за 2023 г. Състезанието се провежда на пистата Сузука с дължина 5.807 км и разположена в префектура Мие.

Гран при на Япония е едно от най-популярните състезания в календара на F1. Традиционно събитието се провежда на пистата Сузука. Трасето е известно със своите уникални характеристики, които поставят пилотите и автомобилите пред сериозно предизвикателство

Макс Верстапен ще потегли от полпозишън в днешната Гран при на Япония. Пилотът на Ред Бул спечели девета квалификация от началото на сезона и втора поредна на Сузука. Верстапен е и фаворит за спечелването на надпреварата в Япония. До него на първа редица застава Оскар Пиастри с Макларън. На втора редица са Ландо Норис (Макларън) и Шарл Льоклер с Ферари. Пета и шеста стартова позиция са заети от Серхио Перес (Ред Бул) и Карлос Сайнц (Ферари). Седми и осми са пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. На пета редица се класираха местният любимец Юки Цунода (Алфа Таури) и Фернандо Алонсо (Астън Мартин).

Според Пирели, най-добрата стратегия в Япония е с две спирания в бокса. Първият вариант е стартиране със софт за 13-19 обиколки. После има стинт с хард до обиколка 31-37, след което има още един питстоп за твърди гуми на Пирели. Втората опция е старт с медиум за 14-20 обиколки, след което има стинт с хард до обиколка 37-43. Накрая отново се кара със софт. Третият вариант e отново старт със софт, смяна с хард и отново софт. Има и алтернативна стратегия. При нея се потегля с меки гуми до обиколка 18-25, след което се слагат твърди гуми.


Днешното състезание в Япония се очаква да бъде нетипично горещо. Затова има вероятност за повече спирания в бокса, ако има по-сериозно износване на гумите. Вероятността за поява на кола за сигурност не е малка. Това на свой ред може да разбърка стратегиите на отборите от F1. Тази година пилотите, завършили на подиума, ще получат уникални трофеи.