Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Грешен избор на режим на мотора помогнал на Хамилтън

Грешен избор на режим на мотора помогнал на Хамилтън

77
0

Грешен избор на режим на мотора при рестарта на състезанието за Гран при на Белгия всъщност е помогнал на Люис Хамилтън да запази позицията си пред Себастиан Фетел. Това разкри пилотът на Мерцедес след финала на надпреварата. Той успя да задържи позицията си, въпреки че бе с гуми софт срещу по-бързите ултрасофт на Себастиан.

Заради грешката скоростта на Люис бе по-ниска, което обаче означаваше, че Фетел ще е плътно зад него при излизането от първия завой и няма да може да използва толкова добре въздушната струя на британеца при качването към завоя „Червената вода“ и на правата „Кемъл“ след това.

„Първоначално направих много добър рестарт, когато бяхме на обратната права, обясни ситуацията Хамилтън. – Много добре успях да дръпна напред. Успях да му избягам, както направих в Баку. Но не бях избрал правилния режим на мощност. И Фетел започна да ме настига.

Първоначално мислех, че това с режима е грешка, но всъщност се оказа много добро нещо. Защото той излезе от последния завой плътно зад мен и не можеше да използва така добре въздушната струя при качването нагоре и на правата. Ако беше на 3-4 коли дължина зад мен, щеше да има по-добра струя и по-голяма скорост, и щеше да ме изпревари.“

Освен това Хамилтън обясни, че е преминал през „Червената вода“ не на пълна газ, а на 90%, за да може Фетел да бъде още по-близо зад него и да не може да се възползва оптимално от въздушната струя.

„На изхода на първия завой той беше плътно зад мен, а гумите ми бяха студени, обясни още Люис. – Той ускори по-рано. Затова минавайки през „Eau Rouge“, аз отнех малко газта, за да го оставя плътно зад мен. Бях с около 90% газ. Така стигайки върха на хълма, Фетел се движеше с моята скорост.

След като се изкачихме и излязохме на правата той трябваше да поеме различна от моята линия и не можеше да се възползва добре от въздушната струя. В оставащите 9-10 обиколки бях с квалификационно темпо, което беше изключително тежко. Той беше много бърз с по-добрите гуми и трябваше да направя някои много силни обиколки, за да остана пред него.“