Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Грешен избор на режим на мотора помогнал на Хамилтън

Грешен избор на режим на мотора помогнал на Хамилтън

79
36 коментара

Грешен избор на режим на мотора при рестарта на състезанието за Гран при на Белгия всъщност е помогнал на Люис Хамилтън да запази позицията си пред Себастиан Фетел. Това разкри пилотът на Мерцедес след финала на надпреварата. Той успя да задържи позицията си, въпреки че бе с гуми софт срещу по-бързите ултрасофт на Себастиан.

Заради грешката скоростта на Люис бе по-ниска, което обаче означаваше, че Фетел ще е плътно зад него при излизането от първия завой и няма да може да използва толкова добре въздушната струя на британеца при качването към завоя „Червената вода“ и на правата „Кемъл“ след това.

„Първоначално направих много добър рестарт, когато бяхме на обратната права, обясни ситуацията Хамилтън. – Много добре успях да дръпна напред. Успях да му избягам, както направих в Баку. Но не бях избрал правилния режим на мощност. И Фетел започна да ме настига.

Първоначално мислех, че това с режима е грешка, но всъщност се оказа много добро нещо. Защото той излезе от последния завой плътно зад мен и не можеше да използва така добре въздушната струя при качването нагоре и на правата. Ако беше на 3-4 коли дължина зад мен, щеше да има по-добра струя и по-голяма скорост, и щеше да ме изпревари.“

Освен това Хамилтън обясни, че е преминал през „Червената вода“ не на пълна газ, а на 90%, за да може Фетел да бъде още по-близо зад него и да не може да се възползва оптимално от въздушната струя.

„На изхода на първия завой той беше плътно зад мен, а гумите ми бяха студени, обясни още Люис. – Той ускори по-рано. Затова минавайки през „Eau Rouge“, аз отнех малко газта, за да го оставя плътно зад мен. Бях с около 90% газ. Така стигайки върха на хълма, Фетел се движеше с моята скорост.

След като се изкачихме и излязохме на правата той трябваше да поеме различна от моята линия и не можеше да се възползва добре от въздушната струя. В оставащите 9-10 обиколки бях с квалификационно темпо, което беше изключително тежко. Той беше много бърз с по-добрите гуми и трябваше да направя някои много силни обиколки, за да остана пред него.“