Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Грешка при писането на регламента за 2022 г. довела до объркването с...

Грешка при писането на регламента за 2022 г. довела до объркването с правилото за точките

2681
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

ФИА спази правилото за раздаване на точки и предизвика сериозно объркване след финала на Гран при на Япония дали Макс Верстапен е шампион или не. От федерацията са сбъркали при писането на регламента за сезон 2022. Основният текст на правило 6.5 от спортния правилник гласи: „Ако едно състезание е спряно в съответствие с член 57 и не може да бъде възобновено, то точки за всяко класиране се дават в съответствие със следните критерии“. Намерението е било намаленият актив да важи по принцип за съкратени състезания. Това е видно от начина, по който е съобщено за промените на уебсайта на ФИА. Там се говори единствено за съкратена състезателна дистанция, без да се уточняват условия по спиране и възобновяване на състезание. Това обаче не е отразено в регламента.

Ситуацията е такава, че ФИА всъщност спази правилата и с това пак създаде хаос. Факт е също така, че екипите явно са били убедени в нещо, което сега го няма в регламента, а никой не е забелязал

Повечето отбори, включително Ред Бул, смятаха, че ще получат по-малък от обичайния актив. Кристиан Хорнер нарече присъждането на пълни точки грешка и противно на намеренията при промяната на правилото. Матия Биното призна, че е бил объркан преди обяснението от страна на федерацията.

„Трябва да проверя пак с нашите хора – начинът, по който са написани правилата и интерпретирани в сравнение с намеренията ни. Става дума за детайл, който трябва да уточним в бъдеще. Не че се притеснявам. Приемам обяснението на ФИА, но неща прегледаме и ревизираме ситуацията“, посочи шефът на Ферари.

Андреас Зайдл също каза, че намерението и на ФИА, и на отборите е било да се дават намалени точки за намалена по принцип дистанция – без значение как е приключило състезанието

„Изглежда всички са пропуснали тази дупка в правилата. Затова и всички носим отговорност за ситуацията. Но ми съобщиха току-що, че онова, за което всички се разбрахме след Спа миналата година, е валидно единствено в случай, че надпреварата не и приключила нормално“, допълни шефът на Макларън.