Множеството грешки на Ромейн Грожан през сезон 2012 г. във Формула 1 се дължали на огромното му желание да спечели победа при връщането си като титуляр в спорта, обясни самият той.
Френският пилот на Лотус бе сред най-обсъжданите състезатели през изминалия сезон заради честите си инциденти в първи тур на надпревари. Той получи и най-жестоката санкция – бе изхвърлен за един старт, след като малко след старта на Спа-Франкоршамп в Белгия едва не отнесе главата на Фернандо Алонсо (Ферари).
– Исках тази първа победа на всяка цена и допусках грешки на новак, тъй като желанието ми бе да съм бърз на всяка цена. Това обаче няма да се повтори – обясни Грожан пред френския уебсайт Sport24. – Това бе първият ми пълен сезон и ако някой ми бе казал, че ще съм осми в крайното класиране, с три подиума, щях да приема от самото начало. Имам някои много хубави и някои много лоши спомени, но се опитвам да остана положително настроен.
Случилото се в Гран при на Белгия обаче не е случаят, за който пилотът съжалява най-много:
– Честно казано, според мен в Япония беше най-зле. Смятам, че това бе най-сериозната ми грешка на старт. Вината беше 100% моя и приемам изцяло укорите. Това бе урок за останалата част от кариерата ми. Иначе сезонът бе дълъг – цели 20 надпревари. Определено ще помня първия си подиум в Бахрейн и втория в Канада, както и квалификацията в Мелбърн, когато инженерът ми каза, че съм трети на грида.
Грожан смята, че е постигнал напредък като пилот в много аспекти – как да се справя с напрежението в толкова дълъг период от време, с умората, с настройките на автомобила. Той обаче ще продължи да се усъвършенства, като още преди края на 2012-а се връща към режим на подготовка, тъй като предсезонните тестове започват през февруари. Ромейн преподписа с Лотус и по-късно призна, че последните седмици (преди да поднови договора си) никак не са били лесни:
– Наистина ми бе трудно да се справя. Толкова исках да продължа напред, затова новината бе страхотна. А напрежението догодина ще е различно. Вече не съм новак и няма да допусна същите грешки. В картинга и други автомобилни категории имаш година да учиш и година да спечелиш, но в F1 нещата стоят по друг начин. Надявам се болидът за 2013-а да е добър, но ще се наложи да изчакаме първата квалификация, за да разберем. Аз лично искам постоянно да печеля точки. Но не си поставям цели като класиране. Това би било грешка…