Равносметката от зимните тестове показа, че освен Ред Бул също така и Лотус се очертава като голямото разочарование след направените промени в регламента. Екипът от Енстън пропусна първите тестове на Херес, а след като се присъедини към останалите в Бахрейн не успя да изпълни голяма част от предвидената програма заради технически проблеми. Именно това обаче дава кураж на Ромен Грожан, който трябваше да прекрати работата си предварително в последните два дни от изпитанията.
През 2009 г. когато той се присъедини към същия този отбор, носещ тогава името Рено и тогава изпитваше проблеми с хибридната си система. Въпреки това от екипа решиха да я вградят в колата, въпреки че това тогава не бе задължително.
„Това тогава бе просто невероятен провал“, спомня си Грожан. „Трябваше да правим промени по пет пъти на уикенд, за да се нормализират нещата. В момента нещата изглеждат по същия начин, хаосът е невероятен. Понякога правим по четири-пет промени на обиколка, докато получим желания резултат. Това обаче е малко в повече.“
Въпреки това Грожан смята, че Рено ще овладеят проблемите си.
„Всички имат проблеми със софтуера, но аз не знам, какво точно можем да променим ние. Трябва просто да се доверим на хората, чиято работа е да се справят с тези проблеми. Аз мога само да карам и да се надявам, че колата ще се подобри. В Рено знаят как се правят двигатели и за това свидетелстват многото им победи до момента.“
Въпросът обаче е, колко дълго ще решава проблемите си производителя, а от там и клиентските отбори. Грожан смята, че първото състезание ще е поредният тест за отборите.
„Да си просто там и да караш, сигурно би се харесало на някои хора. На нас обаче само това не ни харесва. Искаме много повече от това.“