Начало Избрани Грожан: Инфраструктурата на Андрети е по-добра от тази на някои отбори от...

Грожан: Инфраструктурата на Андрети е по-добра от тази на някои отбори от F1

776
0
Ромен Грожан
Ромен Грожан, снимка Индикар

Инфраструктурата на Андрети е по-добра от тази на някои отбори от F1. Toва е мнението на Ромен Грожан. В момента французинът кара за отбора на Андрети Аутоспорт в американския шампионат Индикар. Наскоро собственикът на компанията и бивш пилот на Макларън Майкъл Андрети поиска разрешение за създаване на отбор в F1

Грожан започва вторият си сезон в Индикар. Преди това той участваше в F1 през 2009 и след това от 2012 до 2020. Освен в Хаас, той е карал за Рено и Лотус. В крайна сметка той записа 179 участия в Гран при и спечели 10 подиума.

През последните няколко десетилетия Андрети Аутоспорт записа пет успеха в Индианаполис 500 и четири титли в Индикар. Освен това има програми във Формула Е, Extreme E и Суперкарс.  

Майкъл Андрети прави нов опит да влезе в шампионата след като не успя да закупи управлявания от Заубер Груп тим на Алфа Ромео. Във връзка с това Грожан коментира какво е било чувството след като е посетил базата на американския отбор в САЩ.

„Още от първия момент, в който посетих Андрети, бях изумен. Най-голямо впечатление ми направи фабриката на екипа. Инфраструктурата на Андрети е по-добра от тази на някои отбори от F1.“

„Знам, че Майкъл опитваше да придобие Заубер. Видях какво пишеше в новините. Не разполагам с повече подробности по тази тема“, добави той.

Според световния шампион от 1978 Марио Андрети, Майкъл е подал документи до ръководния орган на F1- ФИА. За момента федерацията твърди, че не в състояние да разглежда кандидатури на нови участници в F1.

На въпроса дали евентуалното бъдещо участие на Андрети Аутоспорт ще го изкуши да се върне в F1, Грожан отговори:

„Мисля, че сега съм съсредоточен върху Индикар. Този шампионат наистина ми харесва. Имах невероятна кариера във Формула 1, която приключи“, отговори френският състезател.

„Никога не съм си мислил, че ще изкарам 10 години и  ще спечеля 10 подиума. В момента F1 е зад гърба ми. Предпочитам да се състезавам на друго място.“

„Може би след няколко години нещата ще се променят. Наистина съм съсредоточен върху Индикар. Чувствам се много добре в Съединените щати.“

„Доста е забавно да се преместиш на нов континент с друг език и да се чувстваш толкова добре.“

Бившият пилот от F1 предложи вариант, при който не би се повторила скандалната ситуация от миналогодишното състезание в Абу Даби.

„Има ли решение на този проблем? Може би трябва да се затворят боксовете по време на кола за сигурност. Така се прави в Индикар. Тогава няма да има възможност даден пилот да получи предимство спрямо друг. Този вариант е възможен“, каза Грожан.

За разлика от F1, отборите в Индикар имат право да зареждат болидите си с гориво по време на състезание. Преди години Формула 1 затваряше боксовете по време на сейфти кар, когато все още имаше презареждане с гориво. Правилото беше премахнато през 2008-ма след като изигра роля в противоречивата дебютна надпревара в Сингапур.