Иван Тенчев, наш специален пратеник на Каталуня, Барселона
С много приятно чувство за хумор френският пилот на Хаас Ромен Грожан коментира факта, че стана първият пилот, който се завъртя и удари колата си на тазгодишните тестове в Барселона.
„Завъртях се, кой ако не аз да се завърти“, усмихваше се той в моторхоума на тима си, без да е особено притеснен, защото ударът не бе силен. Щетите по колата му също не бяха големи, тъй като само опря задната част и счупи страниците на крилото в предпазните съоръжения. „Температурата падна в късния следобед и гумите изстинаха. Вече не можех да ги държа в нужната температура и от там дойде загубата на контрол.“
Французинът обаче подчерта няколко пъти, че смята проблемите с поддържането на работна температура в гумите на колите на Хаас за решени
Това бе най-сериозната слабост през миналата година, когато болидът бе бърз, но с много тесен прозорец на работа с гумите. Грожан направи вчера 158 тура, като заяви, че не само цветът на колата е различен.
„Планирахме още 20 обиколки и да направим общо 180 тура – отличен резултат като за втори ден. Миналата година завъртяхме толкова за 8 дни. Преминахме през голяма част от програмата, опитахме колкото се може повече неща за един ден“, обясни Ромен. „Още не искаме да натискаме колата в една обиколка или да я настроим за скоростна серия. Просто тестваме всяка отделна опция и виждаме какво се случва. Работим и по проблемите с корелацията, които имахме миналата година и се уверяваме, че всичко е в съответствие.“
Грожан поздрави Мерцедес за решението с волана на колата. Той заяви, че във Формула 1 големите отбори могат да си позволят да правят всичко и да измислят изключително иновативни решения.
След това на въпрос дали има шанс за подиум или победа тази година, Ромен каза, че това не е реалистично, защото Формула 1 не е спорт, а шоу.
„Спортът е състезание с еднакви правила и възможности. А във Формула 1 не е така, тя е шоу“, заяви Грожан. Според него тя е като в тениса, но все едно едното поле да е по-голямо от другото, а Федерер да играе с ракета срещу друг без такава. Като отличен пример за това даде Даниел Рикиардо. С колите на Ред Бул австралиецът печелеше състезания. А с Рено не може да стигне до подиума, а е същият пилот, дори по-добър.
TICK tock TICK tock ?
9am and GO! #HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/agffNHDY7g
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 21, 2020