Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Грожан пръв в последната тренировка, на Албърт парк заваля

Грожан пръв в последната тренировка, на Албърт парк заваля

50
0
Ромейн Грожан

Ромейн Грожан (Лотус) оглави класирането в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Австралия. Повече от половината сесия премина на мокро трасе.

Времето бе темата на повечето разговори в началото на финалния час за подготовка. Радарите показваха дъжд на 20 км от пистата, който се приближаваше към трасето. Всички бяха много заети за около четвърт час преди на Албърт парк наистина да завали в 17-ата минута след началото. Пилотите се прибраха, а това бе сериозна пречка за отборите, които трябваше да изпробват промените, направени след вчерашните свободни тренировки.

Температурата на асфалта падна до 21 градуса при влажност от около 74%, тази на въздуха бе около 18.

Планът е да се опитаме да следваме времето – обясни началникът на Ферари Стефано Доменикали. – Трябва да видим дали то ще се промени. Ако остане дъждовно, има куп фактори, които е необходимо да обмислим.

Начело в класирането преди да завали бе Грожан, следван от пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса. По-нататък се наредиха Пол ди Реста (Форс Индия), Кими Райконен (Лотус), Даниел Рикиардо (Торо Росо) и т.н. Някои състезатели останаха без време на суха писта. Люис Хамилтън (Мерцедес) например се оказа в дъното на класирането, тъй като неговото постижение бе записано на вече мокра писта.

Междувременно трудностите на Макларън отново бяха сред най-обсъжданите теми, докато отборите изчакваха няколко минути преди да решат какво да правят по-нататък в тренировката.

– Изненадан съм от проблемите на Макларън. При представянето на колата през януари бе ясно, че са направили стъпка напред в множество области, но по отношение на представянето болидът е отстъпил назад. Отворили са си множество врати с неща като повдигнатия нос, предното очакване, стесняването на задната част, но не са използвали потенциала. Ясно е, че не всички проблеми са аеродинамични. Колата им винаги е била с леко нестабилна предна част, но сега задната също е дестабилизирана – като че ли са намалили прилепянето отзад, за да изчистят проблема отпред и в резултат се е получил ужасен болид. Трябва да се справят, но от казаното от тях досега през уикенда не е ясно как възнамеряват да го сторят – коментира техническият експерт на ВВС Гари Андерсън.

Екипите решиха да изпробват колите с мокрите гуми и на трасето започнаха да излизат пилоти. Времената, разбира се, бяха далеч от дадените в началото, но не те бяха целта на работата на мократа писта.

10 минути преди карирания флаг Себастиан Фетел спря на трасето. От питуола му се обадиха да не сменя предавки. Първоначално се смяташе, че проблемът в неговия Ред Бул RB9 е с хидравликата, но се оказа електроника.

Асфалтът започна да изсъхва към края на тренировката и някои състезатели опитаха обиколки и с гумите интермедия, след като дотогава бяха с тези за напълно мокра писта. Времето обаче не стигна за повече проби на каквото и да е. Следва квалификацията, в която атмосферните условия могат да се окажат решителен фактор за подреждането на грида.