Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гумите са такива, каквито поискаха от нас да ги направим, настоя Хембри

Гумите са такива, каквито поискаха от нас да ги направим, настоя Хембри

35
0
гуми,Пирели

Пирели отново реагираха на критиките към гумите им, отправени този път след Гран при на Корея.

След острите думи на Фернандо Алонсо (Ферари) за това, че продуктът им не може да изкара пет километра, ако пилотът натисне на максимум от началото на обиколката, днес Марк Уебър (Ред Бул) изрази недоволство. Австралиецът заяви, че състезателите не са особено важни за доставчика и че износването на гумите е прекалено високо. Той бе зад Серхио Перес, когато предна дясна на Макларън-а експлодира и също спука гума, преминавайки през отломките.

Спортният директор на Пирели Пол Хембри снощи предложи Алонсо да отиде да пита Себастиан Фетел как използва гумите. Днес се извини на испанеца преди състезанието. Според Фернандо той не бил чул цялото му изявление и състезателят на Ферари прие жеста. Хембри обаче не бе щастлив от новите нападки след финала.

Реакциите не са по различни от тази на Михаел [Шумахер] през миналата година например. Възможно е да говорим за различен подход – ако се налага да управляваш гумите, а не искаш да го правиш. Тогава имаш друга гледна точка. Няма нищо лошо в това. Ако ни бяха поискани гуми без износване и да не се правят спирания в бокса, такива щяхме и да направим – заяви той.

Според информация на Аутоспорт Уебър е бил при моторспорт шефа на Пирели след състезанието. Двамата говорили за ситуацията с гумите.

В надпреварата на пистата Йонгам най-натоварена бе предна дясна гума. Много от пилотите имаха грижи с нея. Фетел – той бе сред най-предупреждаваните за състоянието й – спечели надпреварата, като неговата стратегия бе с две спирания в бокса.

Всички състезатели започнаха състезанието със суперсофт с изключение на Даниел Рикиардо – той единствен предпочете медиум.

Медиум доказа, че е идеална състезателна гума – повечето пилоти взеха този тип възможно най-скоро, като в началото на надпреварата отборите реагираха на стратегии, приложени от съперниците им. Изборът ни на смеси може би бе агресивен, тъй като суперсофт е перфектен за квалификация, а медиум – оптимален за състезание, но това бе в съответствие с молбата на много от екипите. Що се отнася до проблема с предна дясна гума на Перес, то успяхме да установим бързо, че е резултат от повреда, причинена при блокиране при спиране. Конструкциите са съвсем същите като използваните тук миналата година. Няма проблем, тъй като подобни грижи или спукани гуми са част от надпреварите – обясни Хембри.

Рикиардо направи най-дългата серия обиколки със суперсофт – 21. Дженсън Бътън издържа най-много с медиум – 33 тура.