Използването на гумите софт в уикенда за Гран при на Япония може да доведе до повече от обичайните 2 спирания в бокса през тази година. В предишните три сезона типовете гуми, които бяха избирани от Пирели за уикенда за Сузука, бяха неизменно медиум и хард.
Сега обаче с възможността за използването на 3 типа, наличните смески ще бъдат софт, медиум и хард. А меките гуми няма да имат дълъг живот на изпълнената с дълги и бързи завои японска писта. Затова стартирането със софт в надпреварата ще направи изпълнението на стратегията с 2 стопа по-трудно.
От друга страна обаче използването на тактика с 3 стопа има също своите недостатъци. Тя не може да е толкова бърза, колкото е на теория с използването само на софт и медиум, тъй като един комплект хард е задължителен за използване в надпреварата.
По правилник пилотите трябва да заделят 2 комплекта твърди гуми за състезанието, като единият от тях трябва да се ползва задължително. За 3-ата част на квалификацията трябва да бъде запазен по един чифт софт.
През миналата година победителят Хамилтън използва стратегия с 2 стопа, като потегли с медиум, след това в 16-ата обиколка отново сложи средни гуми, а в 31-ата сложи хард и с тях изкара до финала.
За да се изпълни същото тази година, е възможно водещите пилоти да се опитат да преминат през втората част на квалификацията с гумите медиум, за да стартират с тях и в състезанието.
Изборът на типове гуми на пилотите за Япония вижте на графиката вдясно: