Начало Рали Гвоздейков: Трябва да изградим продукт от автомобилния спорт у нас

Гвоздейков: Трябва да изградим продукт от автомобилния спорт у нас

437
0
Георги Гвоздейков

Бившият рали пилот Георги Гвоздейков представи платформата си като кандидат да председател на българската федерация по автомобилен спорт (БФАС). Доскоро той бе главен секретар на организацията, но подаде оставка и ще се бори я оглави на мястото на настоящия началник Радослав Козлеков. Изборите ще се проведат на 30 май на насроченото общо събрание.

Гвоздейков посочи, че председателското място не му е самоцел, но „всяка революция трябва да има лидер”. Той обясни, че е воден „само от желанието да има автомобилен спорт в България и нищо повече”. Към краткосрочните си цели постави създаването на млади кадри за нуждите на БФАС, а към дългосрочните посочи завръщане във WRC, домакинство на WTCC, но в по-различна форма.

Думите са маркетингова стратегия, рекламна стратегия и развитие. Председателят трябва да е мотор за развитие и да следи целия процес ежедневно. Трябва да се научим да изкарваме пари от този спорт. Събраните пари няма да отиват само в организаторите, а и във федерацията и ще бъдат инвестирани в мерки за сигурност. Не се притеснявам за изборите. Аз представям идея, не личност. Вече сме се нагледали на личности. Хората трябва да са професионалисти, мениджъри, необременени от времето. Тези кадри трябва да си ги внесем отвън, не съм казал, че те трябва да бъдат от нашите среди. Хора фигуранти не ми трябват. Клубовете може и да не са готови за подобни промени, но няма за кога да ги отлагаме – обясни Гвоздейков.

Той не посочи имена на хора, с които ще работи, тъй като все още разговарял с евентуалните си съмишленици. Представянето им щяло да се случи в средата на май.

Никой не знае в какво финансово състояние се намира федерацията. При негативни резултати първата стъпка ще е ревизия на финансите и създаване на спасителна програма за изкарване на годината. Трябва да върнем спонсорите, които ги няма. Трябва да изградим продукт. Трябва малко да се разчупят дисциплините. Имаме страхотен потенциал за макадамови трасета. Липсваше ни и надпревара за сняг. Защо рали България трябва да е в Самоков? Преповтаряме клишето с години – каза още Гвоздейков.