Начало Автомобилни новини GWM Wey 03 ще има чисто бензинов вариант

GWM Wey 03 ще има чисто бензинов вариант

78
0
GWM Wey 03

Китайският концерн GWM ще предлага през 2025 г. средноразмерния SUV модел Wey 03 като бензинов и хибриден автомобил без щепсел. Хибридът с възможност за зареждане от електрическата мрежа остава в гамата.

В момента китайската компания GWM (Great Wall Motor) предлага у нас подмарките Haval, Wey, Ora и Poer.  Ora са чисто електрически автомобили, докато сериите Wey 03 и 05 са plug-in хибридни SUV модели. През 2025 г. гамата на Wey се очаква да бъде разширена с бензинова версия и вариант пълен хибрид. При него  двигателят с вътрешно горене ще бъде електрифициран, но без възможност за външно зареждане.

По-голямо разнообразие ще настъпи при SUV модела от среден клас GWM Wey 03. В момента, като plug-in хибрид (на снимките), той има чисто електрически пробег до 139 км. В Китай моделът, наречен Wey Latte (там SUV автомобилите на Wey са кръстени на кафе напитки), се предлага с 1,5-литров бензинов двигател с мощност 156 к.с. За износ в Европа обаче изборът вероятно ще падне върху версия на двулитровия четирицилиндров мотор с мощност 204 к.с. Този агрегат сега поема частта с вътрешно горене в plug-in хибридната система. Все още няма достатъчно точна информация с данни за бензиновото и хибридното задвижване.

Двигателите с вътрешно горене ще намалят цените

Очаква се чисто бензиновият вариант да бъде пуснат на пазара през първата половина на 2025 г. Хибридът – вероятно със същия двигател и допълнителен електромотор – би трябвало да последва няколко месеца по-късно. Тогава началната цена на GWM Wey 03 вероятно ще намалее значително. В момента тя е 93 990 лева за plug-in хибрида с предно предаване. За сравнение: хибридният Haval H6 HEV (без външно зареждане) започва от 84 990, чисто бензиновият – от 59 990 лв.  При по-малкия Haval Jolion цените са съответно 67 990 и 47 990 лв.

Останалата част от портфолиото на Great Wall Motor с електрическите Ora 03 и 07, plug-in хибридния Wey 05, SUV моделите Haval и пикапа Poer вероятно няма да претърпи съществени промени. В Европа като цяло акцентът ще пада най-вече върху марките Ora и Wey.