От 2026 г. Defender ще участва в „Дакар“ и в Световния рали рейд шампионат на ФИА (W2RC). Новият състезателен автомобил ще е базиран на Defender OCTA
Defender OCTA, мощният лидер на всъдеходната серия, ще бъде преобразен в състезателен автомобил. Машината ще стартира в рали „Дакар“ и Световния рали рейд шампионат на ФИА от 2026 г. Тя ще доказва екстремните си способности в най-тежките офроуд състезания в света.
Мощта и способността за преодоляване на различни терени са присъщи на всеки Defender. Тези качества са от съществено значение и за всеки състезателен рали рейд автомобил. Затова е съвсем естествен изборът на най-бързия и най-способния Defender, произвеждан някога – версията OCTA, за основа на програмата за рали рейд на британската приключенска марка.
В „Дакар“ с нови правила
Defender ще участва с два състезателни автомобила в петте кръга на Световния рали рейд шампионат на ФИА (W2RC). Машините ще стартират в категорията „Stock“ за автомобили, базирани на серийни модели. От 2026 г. марката ще участва с три автомобила в ключовото събитие на шампионата – рали „Дакар“.
До 2026 г. ще бъдат въведени нови правила, целящи да направят категорията „Stock“ значително по-конкурентна. Така ФИА и организаторите на „Дакар“ реагират на нарастващата популярност на мощните 4х4 и SUV модели. Именно повишената мощност, която новите правила позволяват, прави категорията „Stock“ идеална за автентично демонстриране на издръжливостта и възможностите на Defender.
Предизвикателството да се справим с най-трудното рали рейд събитие в света е върховното изпитание за най-екстремния ни Defender досега. Знаем, че „Дакар“ ще бъде грандиозно предизвикателство. Defender OCTA обаче съчетава огромна мощ с характерните за един Defender възможности и издръжливост . Той е идеална основа за това, което съм убеден, че ще бъде изключително конкурентен рали рейд автомобил.
Марк Камерън, управляващ директор Defender
Състезателното участие на Defender в „Дакар“ ще бъде изключително вълнуващо предизвикателство. Имахме визия за бъдещето на базирани на серийни модели автомобили в рали рейда. Затова беше изключително положително да се обединим с ASO, ФИА и други производители и да работим съвместно за създаването на новия правилник за категорията „Stock“. Сега разполагаме с подходящата платформа, за да демонстрираме истински възможностите на Defender в най-голямото предизвикателство в офроуд моторните спортове. Предстои ни година на детайлна подготовка, тестове и обучение, за да сме готови за „Дакар“ 2026. Екипът вече е в напреднала фаза и с нетърпение очакваме да се състезаваме както в „Дакар“, така и във W2RC – най-тежките офроуд надпревари в света.
Джеймс Баркли, управляващ директор JLR Motorsport
Солидна основа
В основата на Defender OCTA и запазена при състезателните автомобили е неговата здрава архитектура D7x (за екстремни условия). Базирана на лек алуминиев монокок, тя е три пъти по-корава от традиционните конструкции с носеща рама и осигурява впечатляваща устойчивост на усукване.
Тази изначална здравина се съчетава със специално разработената геометрия и динамичен дизайн на Defender OCTA. Това го направи естествен избор за основа на програмата на марката за „Дакар“. Съгласно правилата на „Дакар“ и W2RC специално подготвените състезателни автомобили ще споделят архитектурата, трансмисията и задвижването на Defender OCTA. Задвижващата сила ще се осигурява от 4,4-литровия Twin Turbo V8 двигател на върховия модел.
Вече е в ход обширна програма за тестове и разработване на състезателния Defender. Кулминацията й ще бъде в тестови събития и пълно представяне на отбора. Това ще стане по-късно тази година преди началото на „Дакар“ и Световния рали рейд шампионат на ФИА през 2026 г.