Начало Formula E News Гюнтер с драматичен успех в първия старт в Джеда

Гюнтер с драматичен успех в първия старт в Джеда

Максимилиан Гюнтер
Максимилиан Гюнтер, снимка Формула Е

Максимилиан Гюнтер спечели първия старт на пистата в Джеда. Пилотът на DS Пенске потегли от полпозишън и водеше в немалка част от надпреварата. Броени завои преди финала Гюнтер изпревари Оливър Роуланд (Нисан) и грабна победата. Последното място на подиума остана за Тейлър Барнард с Макларън.

Джеда е домакин на третия и четвъртия кръг от сезон 2024-25 във Формула Е. Състезанията се провеждат на добре познатото трасе покрай брега на Червено море. За разлика от F1, изцяло електрическият шампионат използва конфигурация с дължина от 3.001 км. Това е едно от напълно новите трасета през тазгодишната кампания във Формула Е

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Formula E (@fiaformulae)

По-рано днес се проведе квалификацията за старт №1 в Джеда. Най-бърз в нея беше Гюнтер, следван от Верлайн, Роуланд, Барнард, Де Врис, Хюз, Тиктъм и Верн. В този старт за първи път щеше да се използва Pit Boost. Така пилотите щяха да спират в бокса за кратко зареждане с електроенергия.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Formula E (@fiaformulae)

Гюнтер имаше отлична стартова реакция и запази водачеството след изгасването на червените светлини в Джеда. Зад него се наредиха Роуланд, Де Врис, Хюз, Верн, Тиктъм и др. По-назад Сам Бърд се завъртя, докато Паскал Верлайн и Мич Еванс имаха контакт. В резултат на това германецът получи спукана гума и трябваше да влезе в бокса.

Драмите в Джеда продължиха и в края на първата обиколка. Тогава Нико Мюлер се озова в стената след контакт със съперник. Така пилотът на Андрети приключи участието си в надпреварата още преди да е пресякъл старт-финалната линия за пръв път. В резултат на инцидента се пръснаха редица парчета по трасето, а на пистата се появи кола за сигурност.

Гюнтер запази водачеството до средата на състезанието. Тогава започнаха спиранията в бокса за зареждане с енергия. Това предизвика голямо разместване в класирането поради малките разлики. Най-печеливш се оказа Роуланд, който се върна начело, тъй като спря в най-подходящия момент и избегна сериозния трафик на пистата в Джеда.

Роуланд водеше с аванс от поне 2 сек. спрямо Гюнтер. Но в последните обиколки германецът натисна здраво, след като имаше повече заряд в батерията. В последния тур Гюнтер настигна своя съперник от Нисан и го изпревари два завоя преди финала. Така пилотът на DS Пенске записа първа победа за сезона и спечели пълния актив от точки, записвайки и най-бързата обиколка.

До него на подиума се качиха Роуланд и Барнард. Следващите три места бяха заети от Ник де Врис (Махиндра Рейсинг), Джейк Хюз (Мазерати MSG) и Жан-Ерик Верн (DS Пенске). Местата до топ 10 бяха за Едоардо Мортара (Махиндра Рейсинг), Сам Бърд (Макларън), Антонио Феликс да Коща (Порше) и Щофел Вандоорн (Мазерати MSG). Лукас ди Граси (Abt Lola) беше дисквалифициран заради преразход на електроенергия.